Znaleziono w kategoriach:
Gra towarzyska NASZA KSIĘGARNIA Kurnik 2 Cztery pory roku

Instrukcja obsługi Gra towarzyska NASZA KSIĘGARNIA Kurnik 2 Cztery pory roku

Wróć
ELEMENTY GRY
16 kwadratowych płytek
– z jednej strony zwierzęta
– z drugiej strony pory roku
16 okrągłych żetonów
na każdym z nich
zwierzę i pora roku
gęś
wiosna
kura
lato
kurczak
jesień
mysz
zima
autor: Reiner Knizia ilustracje: Maciej Szymanowicz
CEL GRY
W kurniku zapanował wielki harmider kury zaprosiły do siebie inne zwie-
rzęta: kurczaki, gęsi i myszy. Toczą spór o to, która pora roku jest najlep-
sza (a wy jaką lubicie najbardziej i dlaczego?).
W trakcie gry pojawiać się będą okrągłe żetony ze zwierzętami lubiącymi
różne pory roku. Na przykład:
Ten kurczak lubi lato. Ten kurczak lubi zimę. A ta kura lubi jesień.
Waszym zadaniem jest odnalezienie w kurniku jak największej liczby
zwierząt pasujących do tych z żetonów. Aby wygrać, będziecie musieli
wykazać się dobrą pamięcią!
PRZYGOTOWANIE GRY
1 Wszystkie kwadratowe płytki podzielcie na 2 równe stosy
(po 8 płytek):
– w jednym stosie płytki muszą leżeć rysunkiem zwierząt do góry,
– w drugim stosie płytki muszą leżeć rysunkiem pór roku do góry.
2 Następnie z obu stosów stwórzcie 1 stos
(z 8 zwierzętami i 8 porami roku) i dokładnie go potasujcie.
3 Biorąc płytki z góry stosu, rozłóżcie je na środku stołu płytki muszą
stworzyć kwadrat 4 x 4 (jak na rysunku obok). Płytki te nazywać -
dziemy kurnikiem. Pamiętajcie, że na początku gry w kurniku musi być
8 płytek przedstawiających zwierzęta i 8 przedstawiających pory roku.
1
2
3
4 Potasujcie wszystkie okrągłe żetony, stwórzcie z nich stos (żetony
leżą rysunkiem do dołu) i połóżcie obok kurnika.
5 Odkryjcie żeton z góry stosu i połóżcie (rysunkiem do góry) obok
kurnikażeton musi być widoczny dla wszystkich graczy! Jest
to pierwsze zwierzę do odnalezienia w kurniku. W naszym przykła-
dzie jest to kura lubiąca jesień.
4
5
kurnik
PRZEBIEG ROZGRYWKI
Grę rozpoczyna gracz, który był ostatnio w kurniku (lub gracz najmłod-
szy). Po nim swoje tury wykonują kolejni gracze zgodnie z kierunkiem
ruchu wskazówek zegara. W swojej turze gracz próbuje znaleźć w kur-
niku płytkę pasującą do żetonu odkrytego ze stosu.
Zasady gry wytłumaczymy na poniższym przykładzie:
Na odkrytym okrągłym żetonie jest kura lubiąca jesień gracz szuka
więc w kurniku płytki mającej z jednej strony kurę, a z drugiej jesień:
Gracz wybiera 1 płytkę w kurnikunp. z jesieniąi odwraca ją na
drugą stronę. Ma nadzieję, że jest tam kura.
Płytka leży teraz drugą stroną do góry, a gracze starają się zapamiętać,
że z drugiej strony jest jesień.
Jeśli odwrócona płytka pasuje do żetonu (z jednej strony ma kurę,
a z drugiej jesień), gracz zdobywa żeton i kładzie obok siebie jest
to zdobyty punkt.
Tura gracza się kończy.
Odkryjcie następny okrągły żeton z góry stosu dla kolejnego gracza.
Uwaga! Wszystkie płytki w kurniku leżą na swoich miejscach przez całą
grę. W trakcie gry odwracacie je na drugą stronę, ale nie zmieniacie ich
miejsc ani nie zabieracie ich do siebie. Zabieracie wyłącznie okrągłe że
tony (jeśli odnaleźliście w kurniku odpowiednią płytkę).
Jeśli odwrócona płytka nie pasuje do żetonu, gracz nie zdobywa żetonu.
Tura gracza się kończy.
Okrągły żeton pozostaje na swoim miejscu następny gracz spróbuje
znaleźć płytkę pasującą do niego.
1
Przykład:
Grę rozpoczyna Piotrek. Na żetonie jest kura lubiąca
jesień 1. Piotrek próbuje więc odnaleźć ? w kurniku
płytkę z kurą i jesienią. Odwraca płytkę z jesienią 2,
mając nadzieję, że z drugiej strony jest kura. Niestety,
jest tam mysz 3 (płytka leży teraz myszą do góry,
a gracze starają się pamiętać, że z drugiej strony jest
jesień). Tura Piotrka się kończy. Teraz Hania spróbuje
odnaleźć kurę lubiącą jesień.
Hania próbuje znaleźć kurę lubiącą jesień ?. Odwraca
płytkę z kurą 1, mając nadzieję, że z drugiej strony jest
jesień – udało się! Płytka pozostaje w kurniku (jesienią do
góry 2), a Hania zdobywa okrągły żeton z kurą lubiącą
jesień 3 (kładzie go przed sobą). W jego miejsce należy
odkryć żeton z góry stosu 4 następny gracz będzie
szukać myszy lubiącej lato. Na pewno nie będzie to mysz
z dolnego rzędu. Wiecie dlaczego? Jeśli nie, spójrzcie na
turę Piotrka.
KONIEC GRY
Gra kończy się, gdy zostanie zdobyty ostatni okrągły żeton zwierzęcia.
Wygrywa gracz, który zdobył najwięcej żetonów zwierząt. W przypadku
remisu gracze dzielą się zwycięstwem.
2
2
3
?
?
?
?
?
?
?
1
3
4
Wydawnictwo NASZA KSIĘGARNIA
ul. Apteczna 6, 05-075 Warszawa-Wesoła
www.nk.com.pl, gpsr@nk.com.pl
© 2025 Wydawnictwo NASZA KSIĘGARNIA
© 2025 Dr Reiner Knizia. All rights reserved

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756