Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje PINK FROG
›
Instrukcja Gra logiczna PINK FROG Alfa Zulu
Znaleziono w kategoriach:
Gry logiczne
(1)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra logiczna PINK FROG Alfa Zulu
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
PRZEK
OMI
CZNA GRA SŁ
OWNA
R
OZGR
YWKA
Grę ro
zpocz
yna gr
acz o najdłuższ
ym imieniu
i nazwisku.
Na początku sw
ojej run
d
y gr
acz wy
ciąga kartę z
góry s
to
su i py
t
a po
zo
s
t
ały
c
h, z której kategorii ma
przecz
y
t
ać py
t
anie, głośno mó
wiąc:
A, B cz
y C?
Gr
acze nie mogą udzielić odpo
wiedzi, pod
ając po pro
s
tu wy
br
aną literę. Muszą zna
leźć
d
o
w
o
lne sło
w
o ro
zpocz
ynające się na A, B l
ub C (t
ak jak się to rob
i w procesie litero
w
ania).
Pierwsza o
soba, któr
a wykrz
yknie t
akie sło
w
o (np.
B
umer
ang), zadec
y
duje o kategorii
w d
anej run
dzie.
Gr
acz odcz
y
tuje na gło
s py
t
anie z odpo
wiedniej kategorii. W t
ym prz
y
p
adku jes
t to py
t
anie B,
pod którym kryje się 5-litero
we h
asło.
Nas
tępnie wsz
y
sc
y gr
acze (po
za
py
t
ając
ym) zacz
ynają odwr
ac
ać leżące na
s
to
le kaf
elki w po
szuki
w
aniu sło
w
a
ST
AR
T
.
Kto pierwsz
y znajdzie t
aki kaf
elek,
zatrz
ymuje grę, przekręc
a k
lep
s
y
drę
i zacz
yna wykrz
yki
w
ać odpo
wiedź na
zad
ane py
t
anie, pod
ając po k
o
lei sło
w
a
zacz
ynające się na k
o
lejne litery w h
aśle.
Wyk
orz
y
s
t
y
w
ane w czasie litero
w
ania wyr
az
y są d
o
w
o
lne, a
le mogą b
yć uży
te t
ylk
o r
az
w czasie c
ałej gry. R
az pod
ane sło
w
o nie może już zo
s
t
ać po
wtórzo
ne przez żadnego
z gr
acz
y. Jeśli to nas
tąpi, i f
akt ten zo
s
t
anie odnoto
w
any przez k
ogoś z uczes
tnik
ó
w, gr
acz
musi w to miejsce zna
leźć inny wyr
az i d
opiero potem przejść d
o k
o
lejnej litery h
asła.
2
516
W prz
yp
adku niezgodności za
wartości op
ak
ow
ania ze spisem elementów pro
simy o k
o
nt
akt pod adresem e-mai
l: help@pinkfrog.pl
CEL GR
Y
Gr
acze próbują odgadnąć hasła na pods
t
a
wie pyt
ań z kart, literując odpowiedzi za po
mocą prz
yp
adk
owy
ch
słów
. Wyr
az
y te nie mogą się powtórz
yć w czasie całej ro
zgrywki. Hasłem są za
wsze 4-, 5- l
ub 6-literowe
słow
a. Gracz, który odpo
wie pra
widło
wo, zd
ob
yw
a kartę. Kto zbierze najwięcej kart, wygry
w
a całą grę.
PRZYGO
T
OW
A
NIE
R
o
złóżcie wsz
y
stkie kaf
elki S
T
AR
T/S
T
O
P na s
tole rewersem d
o góry i troc
hę je przemieszajcie. Pot
asujcie
kart
y z pyt
aniami i połóżcie je zakryte w s
to
sie. Obok po
s
t
a
wcie klep
s
y
drę. Jes
teście gotowi d
o gry.
KAR
TY Z PYT
A
NIAMI
Na każdej karcie znajdują się trz
y py
t
ania,
po jednym w kategorii:
A, B i C.
Odpowiedzi na py
t
ania w
kategorii A
to wyr
az
y
4-literowe.
Odpowiedzi na py
t
ania w
kategorii B
to wyr
az
y
5-literowe.
Odpowiedzi na py
t
ania w
kategorii C
to wyr
az
y
6-literowe.
W
AR
IA
NT GŁ
OŚNY
W tej wersji gry odrzuc
amy k
lep
s
y
drę. P
o wy
br
aniu kategorii i odcz
y
t
aniu py
t
ania
przez gr
acza py
t
ającego wsz
y
sc
y po
zo
s
t
a
li uczes
tni
c
y zaba
wy s
t
ar
ają się jak
najsz
y
bciej zna
leźć kaf
elek S
T
AR
T
, a potem ró
wnocześnie literują odpo
wiedzi (które
uw
ażają za popr
a
wne).
Uwaga:
każd
y gr
acz musi zna
leźć sw
ój własny kaf
elek S
T
AR
T
, zanim będzie mógł ro
zpocząć
litero
w
anie.
P
o
niew
aż wsz
y
s
tk
o dzieje się jednocześnie, gr
acz py
t
ając
y musi mo
nitoro
w
ać odpo
wiedzi po
zo
s
t
ały
c
h
i pi
lno
w
ać, żeb
y w run
dzie zwy
ciężyła o
soba, któr
a f
akt
y
cznie odpo
wiedziała pr
a
widło
w
o. Nies
te
t
y
jes
t to k
o
nieczne, gd
yż wsz
y
sc
y znamy
k
ogoś, kto l
ub
i czasem tro
szkę kręcić,
ab
y zapewnić sob
ie zwy
cięs
tw
o.
Jeśli gr
acz udzieli pełnej, pra
widłowej odpowiedzi na py
t
anie, zab
ier
a kartę jak
o zd
ob
yt
y
punkt i ro
zpocz
yna nas
tępną rundę. Sięga po k
o
lejną kartę ze s
to
su i pyt
a o kategorię.
Przed ro
zpoczęciem nowej run
dy zakryjcie z po
wrotem wsz
y
s
tkie kafelki S
T
AR
T/S
T
OP
i po
nownie je przemieszajcie.
Zakaz powtórzeń wyr
azó
w dot
y
cz
y ró
wnież wyb
ier
ania kategorii A, B lub C. Wy
s
t
arcz
y
zap
amięt
ać, że raz uży
te sło
wo, nie może już zo
s
t
ać wyk
orz
ys
t
ane po
nownie w c
ałej grze.
W prz
y
padkac
h sporny
c
h dec
y
duje większość. Jeśli uznacie to za prz
y
d
atne, możecie
zapis
yw
ać wypo
wiad
ane w czasie literow
ania słow
a, ab
y nie b
yło wątpli
w
ości, że zo
st
ały
już wyk
orz
ys
t
ane w grze.
K
ONIEC GR
Y
Grę wygryw
a gracz, który jak
o pierwsz
y uzb
iera
sześć kart z py
t
aniami.
ZA
WAR
TOŚĆ
– karty z py
t
aniami (110 szt.)
– t
abliczki S
T
ART/S
T
OP (12 szt.)
– klep
sy
dra
– ins
trukcja
A
L
F
A
Z
U
L
U
Z
o
b
a
c
z
fi
l
m
i
k
,
j
a
k
g
r
a
ć
A
L
F
A
Z
U
L
U
Z
o
b
a
c
z
fi
l
m
i
k
,
j
a
k
g
r
a
ć
R
OZGR
YWKA
Grę ro
zpocz
yna gr
acz o najdłuższ
ym imieniu
i nazwisku.
Na początku sw
ojej rund
y gracz wy
ciąga kartę z
góry s
to
su i pyt
a po
zos
t
ałyc
h, z której kategorii ma
przecz
y
t
ać pyt
anie, głośno mówiąc:
A, B cz
y C?
Gr
acze nie mogą udzielić odpowiedzi, pod
ając po pro
s
tu wybr
aną literę. Muszą znaleźć
d
ow
o
lne słow
o ro
zpocz
ynające się na A, B lub C (t
ak jak się to rob
i w procesie litero
wania).
Pierwsza o
soba, któr
a wykrz
yknie t
akie słow
o (np.
B
umer
ang), zadec
y
duje o kategorii
w d
anej rundzie.
Gr
acz odcz
ytuje na gło
s pyt
anie z odpowiedniej kategorii. W tym prz
yp
adku jes
t to py
t
anie B,
pod którym kryje się 5-literowe h
asło.
Nas
tępnie wsz
y
sc
y gr
acze (po
za
py
t
ając
ym) zacz
ynają odwr
acać leżące na
s
to
le kafelki w po
szukiw
aniu słow
a
ST
AR
T
.
Kto pierwsz
y znajdzie t
aki kaf
elek,
zatrz
ymuje grę, przekręc
a klep
sy
drę
i zacz
yna wykrz
ykiw
ać odpo
wiedź na
zad
ane pyt
anie, podając po k
olei sło
w
a
zacz
ynające się na k
olejne litery w h
aśle.
Wyk
orz
ys
t
yw
ane w czasie litero
wania wyr
azy są d
owo
lne, ale mogą b
yć użyte t
ylk
o raz
w czasie całej gry. R
az pod
ane słow
o nie może już zo
s
tać po
wtórzo
ne przez żadnego
z gr
acz
y. Jeśli to nas
tąpi, i f
akt ten zo
s
t
anie odnotow
any przez k
ogoś z uczes
tnik
ów, gr
acz
musi w to miejsce znaleźć inny wyr
az i d
opiero potem przejść d
o k
o
lejnej litery hasła.
W prz
yp
adku niezgodności za
wartości op
ak
ow
ania ze spisem elementów pro
simy o k
o
nt
akt pod adresem e-mai
l: help@pinkfrog.pl
CEL GR
Y
Gr
acze próbują odgadnąć hasła na pods
t
a
wie pyt
ań z kart, literując odpowiedzi za po
mocą prz
yp
adk
owy
ch
słów
. Wyr
az
y te nie mogą się powtórz
yć w czasie całej ro
zgrywki. Hasłem są za
wsze 4-, 5- l
ub 6-literowe
słow
a. Gracz, który odpo
wie pra
widło
wo, zd
ob
yw
a kartę. Kto zbierze najwięcej kart, wygry
w
a całą grę.
PRZYGO
T
OW
A
NIE
R
o
złóżcie wsz
y
stkie kaf
elki S
T
AR
T/S
T
OP na s
to
le rewersem do góry i troc
hę je przemieszajcie. P
ot
asujcie
kart
y z pyt
aniami i połóżcie je zakryte w s
to
sie. Obok po
s
t
a
wcie klep
s
y
drę. Jes
teście gotowi d
o gry.
KAR
TY Z PYT
A
NIAMI
Na każdej karcie znajdują się trz
y py
t
ania,
po jednym w kategorii:
A, B i C.
Odpowiedzi na py
t
ania w
kategorii A
to wyr
az
y
4-literowe.
Odpowiedzi na py
t
ania w
kategorii B
to wyr
az
y
5-literowe.
Odpowiedzi na py
t
ania w
kategorii C
to wyr
az
y
6-literowe.
W
AR
IANT GŁ
OŚNY
W tej wersji gry odrzucamy k
lep
sy
drę. P
o wybr
aniu kategorii i odcz
y
t
aniu pyt
ania
przez gr
acza pyt
ającego wsz
ysc
y po
zo
st
ali uczes
tnic
y zabawy s
tar
ają się jak
najsz
y
bciej znaleźć kaf
elek S
T
AR
T
, a potem równocześnie literują odpo
wiedzi (które
uw
ażają za popr
awne).
Uwaga:
każd
y gracz musi zna
leźć sw
ój własny kaf
elek S
T
AR
T
, zanim będzie mógł ro
zpocząć
literow
anie.
P
o
nieważ wsz
ys
tk
o dzieje się jednocześnie, gracz py
t
ając
y musi monitoro
w
ać odpowiedzi po
zo
s
t
ały
c
h
i pi
lnow
ać, żeb
y w rundzie zwy
ciężyła o
soba, któr
a f
akt
y
cznie odpowiedziała pr
a
widłow
o. Nieste
t
y
jes
t to k
onieczne, gd
yż wsz
y
sc
y znamy
k
ogoś, kto lub
i czasem tro
szkę kręcić,
ab
y zapewnić sob
ie zwy
cięs
two.
Jeśli gr
acz udzieli pełnej, pra
widłowej odpowiedzi na py
t
anie, zab
ier
a kartę jak
o zd
ob
yt
y
punkt i ro
zpocz
yna nas
tępną rundę. Sięga po k
o
lejną kartę ze s
to
su i pyt
a o kategorię.
Przed ro
zpoczęciem nowej run
dy zakryjcie z po
wrotem wsz
y
s
tkie kafelki S
T
AR
T/S
T
OP
i po
nownie je przemieszajcie.
Zakaz powtórzeń wyr
azó
w dot
y
cz
y ró
wnież wyb
ier
ania kategorii A, B lub C. Wy
s
t
arcz
y
zap
amięt
ać, że raz uży
te sło
wo, nie może już zo
s
t
ać wyk
orz
ys
t
ane po
nownie w c
ałej grze.
W prz
y
padkac
h sporny
c
h dec
y
duje większość. Jeśli uznacie to za prz
y
d
atne, możecie
zapis
yw
ać wypo
wiad
ane w czasie literow
ania słow
a, ab
y nie b
yło wątpli
w
ości, że zo
st
ały
już wyk
orz
ys
t
ane w grze.
K
ONIEC GR
Y
Grę wygryw
a gracz, który jak
o pierwsz
y uzb
iera
sześć kart z py
t
aniami.
Wierzc
h
o
sła
wa Ac
hmis
trowicz-W
ac
hmis
trowicz
najdłuższe
po
lskie
imię:
najdłuższe po
lskie
nazwisk
o:
Prz
ykładowe py
tanie:
Zakład
amy go, żeb
y nie spadły nam spodnie
Odpowiedź:
P
iątek
A
drenalina
S
wąd
E
urop
a
K
umpel (
P
A
SEK
)
R
OZGR
YWKA
Grę ro
zpocz
yna gr
acz o najdłuższ
ym imieniu
i nazwisku.
Na początku sw
ojej run
d
y gr
acz wy
ciąga kartę z
góry s
to
su i py
t
a po
zo
s
t
ały
c
h, z której kategorii ma
przecz
y
t
ać py
t
anie, głośno mó
wiąc:
A, B cz
y C?
Gr
acze nie mogą udzielić odpo
wiedzi, pod
ając po pro
s
tu wy
br
aną literę. Muszą zna
leźć
d
o
w
o
lne sło
w
o ro
zpocz
ynające się na A, B l
ub C (t
ak jak się to rob
i w procesie litero
w
ania).
Pierwsza o
soba, któr
a wykrz
yknie t
akie sło
w
o (np.
B
umer
ang), zadec
y
duje o kategorii
w d
anej run
dzie.
Gr
acz odcz
y
tuje na gło
s py
t
anie z odpo
wiedniej kategorii. W t
ym prz
y
p
adku jes
t to py
t
anie B,
pod którym kryje się 5-litero
we h
asło.
Nas
tępnie wsz
y
sc
y gr
acze (po
za
py
t
ając
ym) zacz
ynają odwr
ac
ać leżące na
s
to
le kaf
elki w po
szuki
w
aniu sło
w
a
ST
AR
T
.
Kto pierwsz
y znajdzie t
aki kaf
elek,
zatrz
ymuje grę, przekręc
a k
lep
s
y
drę
i zacz
yna wykrz
yki
w
ać odpo
wiedź na
zad
ane py
t
anie, pod
ając po k
o
lei sło
w
a
zacz
ynające się na k
o
lejne litery w h
aśle.
Wyk
orz
y
s
t
y
w
ane w czasie litero
w
ania wyr
az
y są d
o
w
o
lne, a
le mogą b
yć uży
te t
ylk
o r
az
w czasie c
ałej gry. R
az pod
ane sło
w
o nie może już zo
s
t
ać po
wtórzo
ne przez żadnego
z gr
acz
y. Jeśli to nas
tąpi, i f
akt ten zo
s
t
anie odnoto
w
any przez k
ogoś z uczes
tnik
ó
w, gr
acz
musi w to miejsce zna
leźć inny wyr
az i d
opiero potem przejść d
o k
o
lejnej litery h
asła.
W prz
y
p
adku niezgodności za
w
artości op
ak
o
w
ania ze spisem elemen
tó
w pro
simy o k
o
n
t
akt pod adresem e-mai
l: h
elp@pinkfrog.pl
CEL GR
Y
Gr
acze próbują odgadnąć h
asła na pods
t
a
wie py
t
ań z kart, literując odpo
wiedzi za po
mocą prz
y
p
adk
o
wy
c
h
słó
w
. Wyr
az
y te nie mogą się po
wtórz
yć w czasie c
ałej ro
zgry
wki. Hasłem są za
wsze 4-, 5- l
ub 6-litero
we
sło
w
a. Gr
acz, który odpo
wie pr
a
widło
w
o, zd
ob
y
w
a kartę. Kto zb
ierze najwięcej kart, wygry
w
a c
ałą grę.
PRZYGO
T
O
W
A
NIE
R
o
złóżcie wsz
y
s
tkie kaf
elki S
T
AR
T/S
T
O
P na s
to
le rewersem d
o góry i troc
hę je przemieszajcie. P
ot
asujcie
kart
y z py
t
aniami i połóżcie je zakry
te w s
to
sie. Ob
ok po
s
t
a
wcie k
lep
s
y
drę. Jes
teście goto
wi d
o gry.
KAR
TY Z PYT
A
NIAMI
Na każdej karcie znajdują się trz
y py
t
ania,
po jednym w kategorii:
A, B i C.
Odpo
wiedzi na py
t
ania w
kategorii A
to wyr
az
y
4-litero
we.
Odpo
wiedzi na py
t
ania w
kategorii B
to wyr
az
y
5-litero
we.
Odpo
wiedzi na py
t
ania w
kategorii C
to wyr
az
y
6-litero
we.
W
AR
IA
NT GŁ
OŚNY
W tej wersji gry odrzuc
amy k
lep
s
y
drę. P
o wy
br
aniu kategorii i odcz
y
t
aniu py
t
ania
przez gr
acza py
t
ającego wsz
y
sc
y po
zo
s
t
a
li uczes
tni
c
y zaba
wy s
t
ar
ają się jak
najsz
y
bciej zna
leźć kaf
elek S
T
AR
T
, a potem ró
wnocześnie literują odpo
wiedzi (które
uw
ażają za popr
a
wne).
Uwaga:
każd
y gr
acz musi zna
leźć sw
ój własny kaf
elek S
T
AR
T
, zanim będzie mógł ro
zpocząć
litero
w
anie.
P
o
niew
aż wsz
y
s
tk
o dzieje się jednocześnie, gr
acz py
t
ając
y musi mo
nitoro
w
ać odpo
wiedzi po
zo
s
t
ały
c
h
i pi
lno
w
ać, żeb
y w run
dzie zwy
ciężyła o
soba, któr
a f
akt
y
cznie odpo
wiedziała pr
a
widło
w
o. Nies
te
t
y
jes
t to k
o
nieczne, gd
yż wsz
y
sc
y znamy
k
ogoś, kto l
ub
i czasem tro
szkę kręcić,
ab
y zapewnić sob
ie zwy
cięs
tw
o.
Jeśli gr
acz udzieli pełnej, pra
widłowej odpowiedzi na py
t
anie, zab
ier
a kartę jak
o zd
ob
yt
y
punkt i ro
zpocz
yna nas
tępną rundę. Sięga po k
o
lejną kartę ze s
to
su i pyt
a o kategorię.
Przed ro
zpoczęciem nowej run
dy zakryjcie z po
wrotem wsz
y
s
tkie kafelki S
T
AR
T/S
T
OP
i po
nownie je przemieszajcie.
Zakaz powtórzeń wyr
azó
w dot
y
cz
y ró
wnież wyb
ier
ania kategorii A, B lub C. Wy
s
t
arcz
y
zap
amięt
ać, że raz uży
te sło
wo, nie może już zo
s
t
ać wyk
orz
ys
t
ane po
nownie w c
ałej grze.
W prz
y
padkac
h sporny
c
h dec
y
duje większość. Jeśli uznacie to za prz
y
d
atne, możecie
zapis
yw
ać wypo
wiad
ane w czasie literow
ania słow
a, ab
y nie b
yło wątpli
w
ości, że zo
st
ały
już wyk
orz
ys
t
ane w grze.
K
ONIEC GR
Y
Grę wygryw
a gracz, który jak
o pierwsz
y uzb
iera
sześć kart z py
t
aniami.
UW
AGA
Czasem może się zd
arz
yć, że na
py
tanie is
tnieje więcej niż jedna popra
wna
odpowiedź. Na prz
ykład na hasło „L
udzie
trz
ymają t
am swoje pieniądze” kart
a
odpowiad
a BA
NK, ale równie d
obrze można b
y
powiedzieć
SEJF
.
W t
akim wyp
adku o t
ym, cz
y odpowiedź
zo
s
tanie uznana, dec
y
duje większość,
a w r
azie równow
agi głosó
w – gracz
pyt
ając
y.
D
OPUSZCZAL
NE WYR
AZY
P
odobnie jak prz
y k
o
nieczności przeliterow
ania
czegoś w normalnej s
ytuacji ży
ciowej, d
ozw
o
lo
ne
jes
t s
toso
w
anie wszelkic
h słów, nie t
ylk
o
rzeczownik
ów, ale ró
wnież prz
ymiotnik
ów,
czasownik
ów
i inny
c
h części mowy, a t
akże imio
n
i nazw własny
c
h, np.
P
o
znań,
I
gnac
y,
E
mment
aler,
S
ekw
ana (
PIES
). Nie wo
lno
nato
miast po
wt
arzać użyt
y
c
h wcześniej słów
w innej o
sob
ie cz
y odmianie, np. słow
o NAR
T
A nie
może b
yć pono
wnie wyk
orz
y
st
ane jak
o NAR
TY.
Jeżeli go
ni w
as
C
ytryna
Z
ąb
A
kumul
ator
S
łoń, możecie
zmniejsz
yć liczbę kart
potrzebny
c
h d
o wygr
anej.
R
OZGR
YWKA
Grę ro
zpocz
yna gr
acz o najdłuższ
ym imieniu
i nazwisku.
Na początku sw
ojej run
d
y gr
acz wy
ciąga kartę z
góry s
to
su i py
t
a po
zo
s
t
ały
c
h, z której kategorii ma
przecz
y
t
ać py
t
anie, głośno mó
wiąc:
A, B cz
y C?
Gr
acze nie mogą udzielić odpo
wiedzi, pod
ając po pro
s
tu wy
br
aną literę. Muszą zna
leźć
d
o
w
o
lne sło
w
o ro
zpocz
ynające się na A, B l
ub C (t
ak jak się to rob
i w procesie litero
w
ania).
Pierwsza o
soba, któr
a wykrz
yknie t
akie sło
w
o (np.
B
umer
ang), zadec
y
duje o kategorii
w d
anej run
dzie.
Gr
acz odcz
y
tuje na gło
s py
t
anie z odpo
wiedniej kategorii. W t
ym prz
y
p
adku jes
t to py
t
anie B,
pod którym kryje się 5-litero
we h
asło.
Nas
tępnie wsz
y
sc
y gr
acze (po
za
py
t
ając
ym) zacz
ynają odwr
ac
ać leżące na
s
to
le kaf
elki w po
szuki
w
aniu sło
w
a
ST
AR
T
.
Kto pierwsz
y znajdzie t
aki kaf
elek,
zatrz
ymuje grę, przekręc
a k
lep
s
y
drę
i zacz
yna wykrz
yki
w
ać odpo
wiedź na
zad
ane py
t
anie, pod
ając po k
o
lei sło
w
a
zacz
ynające się na k
o
lejne litery w h
aśle.
Wyk
orz
y
s
t
y
w
ane w czasie litero
w
ania wyr
az
y są d
o
w
o
lne, a
le mogą b
yć uży
te t
ylk
o r
az
w czasie c
ałej gry. R
az pod
ane sło
w
o nie może już zo
s
t
ać po
wtórzo
ne przez żadnego
z gr
acz
y. Jeśli to nas
tąpi, i f
akt ten zo
s
t
anie odnoto
w
any przez k
ogoś z uczes
tnik
ó
w, gr
acz
musi w to miejsce zna
leźć inny wyr
az i d
opiero potem przejść d
o k
o
lejnej litery h
asła.
Copyright f
or the original ALPHA ZULU game by The Fantastic Factory. Name and logo are tr
ademarks of T
he F
antastic Factory.
All other trademarks are property of the respective trademark owners.
Wypr
odukowano przez:
Z.
P.
„
Alexander” Piotr Pundzis
ul
.
T
elewizyjna 19 | 80
−
209 Chwas
zczyno
T/
F 58 552 83 70 | 58 552 30 75
ZASAD
Y BEZPIECZNEGO UŻYTKOW
ANIA
OSTRZEŻENIA!
Nieodpowiednie dla
dzieci w wieku
poniżej 3
lat
.
Zestaw
zawiera małe
elementy – niebezpiecz
eń
-
stwo zakrztuszenia.
Prosimy
zachować opak
owanie ze
względu na
podane informacje.
Opakowanie
nie jest cz
ęścią
zabawki. Stan
zabawki należ
y regularnie
kontrolow
ać. Produkt
należy przechowywać
w su
chym pomiesz
czeniu, z dala
od źródeł
ciepła
oraz
w or
yginalnym opak
owaniu. P
o zakończeniu
użytkowania
usuwać zabawkę
w s
posób
bezpieczny i
z dbałością o
ś
rodowisko
.
ww
w.pinkfr
og.pl
hell
o@
pinkfrog.pl
/
pinkfrog
W
ięcej gier na
Ze względó
w produkcyjnych wzornictwo
elementów oraz ich kolorystyka mogą
różnić się od przedstawionych na
ilustracjach.
2
516
wiek
gra
czy
8+
ilość
gra
czy
3−
6
imp
rezowa
gra
rodzinna
czas
gr
y
1
5
-3
0
min
W prz
y
p
adku niezgodności za
w
artości op
ak
o
w
ania ze spisem elemen
tó
w pro
simy o k
o
n
t
akt pod adresem e-mai
l: h
elp@pinkfrog.pl
CEL GR
Y
Gr
acze próbują odgadnąć h
asła na pods
t
a
wie py
t
ań z kart, literując odpo
wiedzi za po
mocą prz
y
p
adk
o
wy
c
h
słó
w
. Wyr
az
y te nie mogą się po
wtórz
yć w czasie c
ałej ro
zgry
wki. Hasłem są za
wsze 4-, 5- l
ub 6-litero
we
sło
w
a. Gr
acz, który odpo
wie pr
a
widło
w
o, zd
ob
y
w
a kartę. Kto zb
ierze najwięcej kart, wygry
w
a c
ałą grę.
PRZYGO
T
O
W
A
NIE
R
o
złóżcie wsz
y
s
tkie kaf
elki S
T
AR
T/S
T
O
P na s
to
le rewersem d
o góry i troc
hę je przemieszajcie. P
ot
asujcie
kart
y z py
t
aniami i połóżcie je zakry
te w s
to
sie. Ob
ok po
s
t
a
wcie k
lep
s
y
drę. Jes
teście goto
wi d
o gry.
KAR
TY Z PYT
A
NIAMI
Na każdej karcie znajdują się trz
y py
t
ania,
po jednym w kategorii:
A, B i C.
Odpo
wiedzi na py
t
ania w
kategorii A
to wyr
az
y
4-litero
we.
Odpo
wiedzi na py
t
ania w
kategorii B
to wyr
az
y
5-litero
we.
Odpo
wiedzi na py
t
ania w
kategorii C
to wyr
az
y
6-litero
we.
W
AR
IANT GŁ
OŚNY
W tej wersji gry odrzucamy k
lep
sy
drę. P
o wybr
aniu kategorii i odcz
y
t
aniu pyt
ania
przez gr
acza pyt
ającego wsz
ysc
y po
zo
st
ali uczes
tnic
y zabawy s
tar
ają się jak
najsz
y
bciej znaleźć kaf
elek S
T
AR
T
, a potem równocześnie literują odpo
wiedzi (które
uw
ażają za popr
awne).
Uwaga:
każd
y gracz musi zna
leźć sw
ój własny kaf
elek S
T
AR
T
, zanim będzie mógł ro
zpocząć
literow
anie.
P
o
nieważ wsz
ys
tk
o dzieje się jednocześnie, gracz py
t
ając
y musi monitoro
w
ać odpowiedzi po
zo
s
t
ały
c
h
i pi
lnow
ać, żeb
y w rundzie zwy
ciężyła o
soba, któr
a f
akt
y
cznie odpowiedziała pr
a
widłow
o. Nieste
t
y
jes
t to k
onieczne, gd
yż wsz
y
sc
y znamy
k
ogoś, kto lub
i czasem tro
szkę kręcić,
ab
y zapewnić sob
ie zwy
cięs
two.
Jeśli gr
acz udzieli pełnej, pra
widłowej odpowiedzi na py
t
anie, zab
ier
a kartę jak
o zd
ob
yt
y
punkt i ro
zpocz
yna nas
tępną rundę. Sięga po k
o
lejną kartę ze s
to
su i pyt
a o kategorię.
Przed ro
zpoczęciem nowej run
dy zakryjcie z po
wrotem wsz
y
s
tkie kafelki S
T
AR
T/S
T
OP
i po
nownie je przemieszajcie.
Zakaz powtórzeń wyr
azó
w dot
y
cz
y ró
wnież wyb
ier
ania kategorii A, B lub C. Wy
s
t
arcz
y
zap
amięt
ać, że raz uży
te sło
wo, nie może już zo
s
t
ać wyk
orz
ys
t
ane po
nownie w c
ałej grze.
W prz
y
padkac
h sporny
c
h dec
y
duje większość. Jeśli uznacie to za prz
y
d
atne, możecie
zapis
yw
ać wypo
wiad
ane w czasie literow
ania słow
a, ab
y nie b
yło wątpli
w
ości, że zo
st
ały
już wyk
orz
ys
t
ane w grze.
K
ONIEC GR
Y
Grę wygryw
a gracz, który jak
o pierwsz
y uzb
iera
sześć kart z py
t
aniami.
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Tekken 8
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
NA CZASIE
Karma dla psa
Karma dla kota
Obroża Foresto
MagSafe
Kolagen
Frytkownica beztłuszczowa
Ranking suszarek do prania
Piekarnik do zabudowy ranking
Termometr bezdotykowy ranking
Ranking zmywarek
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
POMYSŁ NA PREZENT
Pomysł na prezent
Prezent na komunię
Prezent na urodziny
Ranking smartwatchy
Słuchawki bezprzewodowe ranking
Prezent dla mężczyzny
Etui iPhone 16 Pro Max
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Jak wybrać obrożę dla kota?
Czym jest MagSafe? Poznaj technologię, która upraszcza życie
Kody do The Forest – przedmioty, mutanty, budowanie i wiele więcej
Zewnętrzna karta graficzna - sposób działania i zastosowanie
The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered – Powrót legendy w nowym wydaniu. Zaskakująca premiera gry!
Ranking hulajnóg elektrycznych dla dzieci [TOP10]
Inteligentna lodówka smart – jak odmieni Twoje życie?
Telewizor w sypialni - czym się kierować podczas wyboru?
Kolagen od A do Z – wszystko, co musisz wiedzieć
Ranking kamer sportowych do 1000 zł [TOP10]
Ranking lodówek turystycznych [TOP10]
Ranking zmywarek do zabudowy 45 cm [TOP10]
The Elder Scrolls V: Skyrim – kody na umiejętności, przedmioty i wiele innych
Jak odpowiednio dbać o kuwetę dla kota?
Mówisz „dziękuję” i „proszę” w rozmowie z ChatemGPT? To kosztuje miliony!
Sprawdź więcej poradników