Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa REBEL Beyond the Sun Liderzy nowej ery 2015766

Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Beyond the Sun Liderzy nowej ery 2015766

Wróć
DENNIS K. CHAN i JOSEPH SUMMA
EDYCJA POLSKA
LIDERZY
NOWEJ ERY
i
A
>
Na karcie Transcendencja
jest więcej dysków osiągnięć
niż na karcie Imperium.
*
i
A
A
STROCHEMIK
A
PRZYGOTOWANIE DO GRY:
Zautomatyzuj dysk najbardziej
z lewej.
Na koniec gry otrzymujesz
dodatkowe 2.
*
G
ŁÓWNY
INŻYNIER
B
PRZYGOTOWANIE DO GRY:
Możesz ulepszyć 1 ze swoich
startowych o 2 poziomy.
W swojej turze możesz budow
nowe na obszarach, na których
masz już (chyba że jest wskazany obszar
budowy, np. Głęboki Kosmos).
Jeśli to zrobisz, możesz zapłacić
1 dodatkowy o, aby ulepsz
zbudowany o 1 poziom.
*
2
Po wynalezieniu w2246 roku technologii umożliwiającej podróże whiperprze-
strzeni cały Układ Słoneczny znów ogarnęło poczucie jedności icelu. Najważniej-
sze frakcje muszą szybko podjąć kroki, by wykorzystać tę niepowtarzalną okazję.
Tylko silne przywództwo może zapewnić prowadzenie wwyścigu kolonizacyjnym.
Dzięki możliwości przeszukiwania wszechsieci, czyli bazy informacji, która obej-
muje całą populację Układu Słonecznego, każda frakcja może znaleźć kandydatów
odokładnie takich cechach iumiejętnościach, jakie są potrzebne, zarówno wsfe-
rze społecznej, jak iwojskowej. Czy Twojej frakcji uda się pozyskać iprzygotować
wybitnych iodważnych liderów, którzy zapewnią jej dominację wgalaktyce?
Elementy rozszerzenia
Wszystkie karty ztego rozszerzenia są oznaczone symbolem *, dzięki czemu łatwo je rozpoznać i oddzie-
lić od kart z gry podstawowej.
20 kart liderów:
po 10 kart liderów
społecznych iwojskowych
3 karty prognoz (używane w rozgrywce z frakcją
Androidowa Wszechsieć Świadomości Zbiorowej)
żeton kredytu
(używany wrozgrywce zkartą lidera Inwestor)
żeton siły militarnej statku
kosmicznego „+1”
(używany wrozgrywce
zkartą lidera Taktyk walki
partyzanckiej)
8 żetonów
siły militarnej baz „+1”
(używane wrozgrywce
zkartą lidera Specjalista
obrony orbitalnej)
5 żetonów o wartości 1 punktu zwycięstwa
(używane w rozgrywce z frakcją Androidowa
Wszechsieć Świadomości Zbiorowej)
M
ASOWY
EXODUS
Skocz 2.
Bb"Bm"Be"BCx "x "w "w
w Głębokim Kosmosie.
*
D
EBATA
O
PRAWIE
MIESZKANIOWYM
1
Odkryte przez gracza:
Odkryte przez Anarchistów:
Usuń z gry swoją 1 położoną najbardziej z lewej.
*
KONIEC
GRY
KONIEC
GRY
3
Wpolskiej edycji gry Beyond the Sun 4 karty technologii zostały wydrukowane wnowych, poprawionych wersjach. Dzięki temu
gracze mogli cieszyć się bardziej zbalansowaną rozgrywką już wgrze podstawowej. Wzwiązku ztym wrozszerzeniu dołożone
zostały 4 puste karty technologii, które gracze mogą dowolnie wykorzystać, tworząc np. własne, unikatowe technologie.
Instrukcja do wariantu solo
Wprowadzenie
Rozszerzenie dogry Beyond the Sun zawiera nowe karty, które można dodać dogry podstawowej. Te elementy imoduły
można wdowolny sposób włączyć dorozgrywki – razem albo osobno. Przygotowanie izasady poszczególnych modułów są
opisane wdalszej części instrukcji.
Moduły można dowolnie łączyć, ale zachęcamy dowykorzystania wszystkich elementów rozszerzenia igry zmodułem Liderzy.
Pozwoli to najpełniej doświadczyć gry. Zaawansowane planszetki frakcji są jednak zawsze opcjonalne.
16 kart akcji Anarchistów:
4 karty poziomu I, po 6 kart poziomów II i III
12 kart wydarzeń Anarchistów:
po 6 kart poziomów II i III
Tor anarchii
Dodatkowe elementy do gry podstawowej
8 kart technologii: po 4 karty poziomów II i III
4 puste karty technologii do własnego wykorzystania
4 karty wydarzeń: po 2 karty poziomów II i III
12 kart układów: 8 kart A i 4 karty B
2 planszetki frakcji (Androidowa Wszechsieć Świadomości Zbiorowej, Kolektyw Kosmicznych Korsarzy)
Elementy do wariantu solo
4
Zdolności liderów
Karty liderów zapewniają zdolności 1 albo kilku rodzajów.
1. Zdolności aktywowane podczas przygotowania dogry
a. Takie zdolności należy rozpatrzyć podczas przygotowania dogry. Wdalszej części rozgrywki tej sekcji karty nie bierze
się już pod uwagę.
b. Karty: Astrobotanik, Astrochemik, Dyspozytor floty, Erudyta, Etyczny szmugler, Główny inżynier, Inwestor, Perfekcjoni-
sta, Prymus, Przemysłowiec wojskowy, Taktyk walki partyzanckiej.
2. Zdolności pasywne
a. Aby użyć tych zdolności, nie trzeba wykonywać akcji. Są aktywowane, gdy zostaną spełnione określone warunki, albo
zapewniają stałe efekty, które działają podczas rozgrywki.
b. Karty: Etyczny szmugler, Główny inżynier, Inwestor, Mistrz gildii, Prymus, Przemysłowiec wojskowy, Specjalista obrony
orbitalnej, Taktyk walki partyzanckiej.
3. Akcje nielimitowane
a. Akcje nielimitowane są przedstawione za pomocą pola akcji Wnakarcie, która nie ma pola a. Gracz może wykonać
taką akcję zgodnie ze standardowymi zasadami (tj. pole akcji nie może być zajęte, apionek akcji musi zostać wkażdej
turze gracza przesunięty). Jest to akcja prywatna, dostępna tylko dla właściciela karty. Inni gracze nie mogą wykony-
wać tej akcji ani jej kopiować za pomocą żadnych zdolności.
b. Karty: Innowator, Logistyk, Perfekcjonista.
I. Liderzy
Wrozgrywce zmodułem Liderzy podczas przygotowania dogry gracze rekrutują po 2 liderów: społecznego iwojskowego.
Liderzy mają różnego rodzaju zdolności: bonusy otrzymywane podczas przygotowania dogry, prywatne pola akcji, zdolności
limitowane istałe efekty.
Zmiany wprzygotowaniu
Po kompletnym przygotowaniu standardowej wersji gry iwybraniu pierwszego gracza należy wykonać poniższe kroki.
1. Należy podzielić karty liderów na2 talie według oznaczenia narewersach. Wten sposób powstanie talia liderów spo-
łecznych (niebieska talia A) italia liderów wojskowych (czerwona talia B). Każdą talię należy osobno potasować.
2. Należy odkryć wrzędzie tyle niebieskich kart liderów społecznych, ilu jest graczy + 2.
3. Następnie wtaki sam sposób należy przygotować rząd czerwonych kart liderów wojskowych (liczba graczy + 2).
4. Pozostałe karty liderów należy odłożyć dopudełka. Nie będą potrzebne wtej rozgrywce.
5. Zaczynając od ostatniego gracza, apotem wkolejności odwrotnej dokolejności rozgrywania tur każdy zgraczy
wybiera po 1karcie lidera – niebieską kartę lidera społecznego albo czerwoną kartę lidera wojskowego – ikładzie ją
odkrytą przed sobą.
6. Następnie zaczynając od pierwszego gracza, apotem zgodnie zkolejnością rozgrywania tur każdy zgraczy wybiera
po 1karcie lidera tego rodzaju, którego wcześniej nie wybrał, ikładzie ją odkrytą przed sobą (pierwszy gracz weźmie
2karty z rzędu). Na koniec tego kroku każdy zgraczy powinien mieć przed sobą 2 odkryte karty liderów: 1 niebieską
kartę lidera społecznego i1czerwoną kartę lidera wojskowego.
7. Niewybrane karty liderów należy odłożyć dopudełka.
8. Wkolejności rozgrywania tur gracze wykonują dodatkowe kroki przygotowania opisane naich kartach liderów wsekcji
PRZYGOTOWANIE DO GRY (atakże naplanszetce frakcji, jeśli są naniej opisane dodatkowe kroki przygotowania).
Jeśli obydwie karty (ibyć może również planszetka) mają sekcję PRZYGOTOWANIE DO GRY, aktywny gracz wybiera,
wjakiej kolejności je rozpatrzy.
9. Jeśli nakarcie lidera znajduje się pole oznaczone symbolem a, gracz umieszcza nanim wskazaną liczbę swoich dysków .
10. Żetony dołączone dotego rozszerzenia służą dooznaczania iśledzenia niektórych bonusowych zdolności. Jeśli karta
lidera wykorzystywana wrozgrywce wymaga użycia żetonów, należy je teraz przygotować.
Przed swoją fazą produkcji
możesz !, aby przesunąć swój
pionek akcji na niezajęte pole akcji
na karcie technologii, którą
zbadałeś w tej turze, i wykonać
tę akcję.
2L
O
PORTUNISTA
A
a
*
Na koniec gry otrzymujesz 2
za każdy swój skolonizowany układ
(maks. 6).
0
0
G
WIAZDA
TERRAFORMACJI
B
*
c
kolonizacja
5
B
B
gf
CD-69 2001
Sieć danych kwantowych
D: Możesz dBN
p
nx
N.
0= liczba umiesz-
czonych dzięki powyższemu
efektowi +4.
Każda z frakcji może
otrzymać ten bonus tylko raz
(umieść , aby zaznaczyć otrzymanie
bonusu).
q
q
?
*
NATYCHMIAST
x
A
NDROIDY
GEODEZYJNE
W
4o:c
Zautomatyzuj 1 + skocz 1.
Jeśli wydałeś więcej siły, niż było
wymagane, 1 z Twoich statków
powraca jako zamiast .
5
II. Nowe planszetki frakcji
Frakcje z tego rozszerzenia nie mają planszetek w wersji podstawowej, więc gracze muszą wspólnie zdecydować o użyciu
zaawansowanych planszetek, jeśli chcą włączyć do rozgrywki nowe frakcje. Podczas przygotowania do gry gracze wybierają
spośród wszystkich 6 zaawansowanych planszetek frakcji (w kolejności odwrotnej do kolejności rozgrywania tur).
III. Nowe karty technologii
Nowe karty technologii nie są technologiami hybrydowymi (obie części dużego trójkąta po lewej stronie są tego samego
koloru), więc podczas badania technologii pasują tylko do 1 rodzaju kart technologii niższego poziomu. Nowe karty technologii
należy wtasować do odpowiednich talii technologii.
IV. Nowe karty wydarz
Podczas przygotowania do gry nowe karty wydarzeń należy potasować z kartami wydarzeń odpowiedniego poziomu. Zgodnie
ze standardowymi zasadami podczas przygotowania wydarzeń muszą zostać użyte 4 karty wydarzeń z gry podstawowej,
które pozwalają odblokować gildie (karty z jasnym obramowaniem, po 2 każdego poziomu).
V. Nowe karty układów
Podczas przygotowania rozgrywki z nowymi kartami układów należy wykonać następujące kroki:
1. Należy potasować 2 nowe karty układów startowych z 4 kartami układów startowych z gry podstawowej, a następnie
wylosować 2 karty i umieścić je na polach „A” na planszy eksploracji (w rozgrywce 1- i 2-osobowej – 1 kartę).
2. Pozostałe karty układów startowych i wszystkie nowe karty układów należy wtasować do odpowiednich talii układów.
4. Zdolności limitowane
a. Zdolności limitowane są przedstawione za pomocą pola aialbo pola akcji W, albo opisu aktywowanego efektu
zawierającego symbol !. Podczas przygotowania dogry nakarcie lidera należy umieścić dyski wliczbie wskaza-
nej nakarcie. Gracz zdejmuje zkarty dysk , gdy wykonuje akcję albo rozpatruje efekt tej karty. Jeśli gracz zdejmie
zkarty wszystkie dyski , nie może już korzystać zjej zdolności wtej rozgrywce.
b. Karty: Bezwzględny kolonizator, Dyspozytor floty, Erudyta, Inżynier prototypów, Nawigator whiperprzestrzeni, Oportunista.
5. Bonusy nakoniec gry
a. Bonus nakoniec gry (wpostaci zgóry ustalonej liczby punktów zwycięstwa albo punkw zależnych od spełnienia
określonych warunków 0) jest wskazany wtekście karty. Symbol wprawym dolnym rogu jedynie przypomina obo-
nusie (np. Astrobotanik nakoniec gry zapewnia 2 punkty zwycięstwa, anie 4).
b. Karty: Astrobotanik, Astrochemik, Gwiazda terraformacji, Logistyk, Prymus.
Franek ma następujące karty liderów: Oportunista (lider społeczny) ze zdolnością limitowaną
iGwiazda terraformacji (lider wojskowy) zbonusem nakoniec gry. Na karcie Oportunista wciąż
znajdują się 2 dyski . Franek skolonizował 2 układy, więc Gwiazda terraformacji już zapewnia
mu 4 nakoniec gry.
Wswojej turze Franek wykonuje akcję „Zbadaj technologię poziomu II”
ibada technologię Androidy geodezyjne. Wramach natychmiastowego bonusu
automatyzuje 1 iwykonuje 1 skok, dzięki któremu przejmuje kontrolę nad układem CD-69 2001. Na-
stępnie otrzymuje bonus Po zdobyciu kontroli, który zapewnia ta karta, czyli „Możesz zbadać wynalezioną
technologię poziomuII” , iumieszcza naCD-69 2001. Postanawia zbadać technologię Krążownik Terranova.
Wten sposób kończy fazę akcji.
Przed fazą produkcji Franek używa zdolności Oportunisty. Zdejmuje ztej karty dysk , anastępnie przesuwa
swój pionek akcji naWnakarcie Androidy geodezyjne, aby wykonać jej akcję (wciąż musi zapłacić 4 kryształki
rudy za wykonanie akcji). Mógłby wybrać pole akcji nakarcie Krążownik Terranova, gdyby nie było zajęte. Posta-
nawia skolonizować układ TZ Arietis, który obecnie kontroluje. Dzięki temu Gwiazda terraformacji zapewni mu
nakoniec gry maksymalny bonus 6.
Na karcie Oportunista został 1 , więc Franek będzie mógł jeszcze raz użyć zdolności tego lidera podczas rozgrywki.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756