Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra planszowa REBEL Beyond the Sun Liderzy nowej ery 2015766
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(111)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Beyond the Sun Liderzy nowej ery 2015766
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
DENNIS K. CHAN i JOSEPH SUMMA
EDYCJA POLSKA
LIDERZY
NOWEJ ERY
i
A
>
Na karcie
T
ranscendencja
jest
więcej
dysków osiągnięć
niż na karcie
Imperium
.
*
i
A
A
STROCHEMIK
A
P
R
Z
Y
GO
T
O
W
ANIE DO GR
Y
:
Z
aut
oma
t
yz
u
j d
y
s
k
na
jbar
d
z
ie
j
z lewe
j.
N
a k
oniec g
r
y o
t
r
z
ymu
jes
z
dod
a
tk
o
we
2
.
*
G
ŁÓWNY
INŻYNIER
B
P
R
Z
Y
GO
T
O
W
ANIE DO GR
Y
:
Moż
es
z uleps
z
yć 1 z
e s
w
oic
h
s
t
ar
t
o
w
yc
h
o 2 po
z
iom
y
.
W s
w
o
je
j tur
z
e moż
es
z budo
w
ać
no
we
na obs
z
arac
h, na k
t
ór
yc
h
ma
s
z już
(c
h
yba ż
e je
s
t ws
k
a
z
an
y ob
s
z
ar
budo
w
y
, n
p. Głębok
i K
osmos)
.
Jeśli t
o zr
obis
z
, moż
es
z z
apłacić
1 dod
a
tk
o
w
y
o
, aby uleps
z
yć
zbudo
w
an
y
o 1 po
z
iom.
*
2
P
o w
ynalezieniu w2246 rok
u t
echnologii umożliwia
jącej podróże whiperprz
e
-
strzeni c
ały Układ Słoneczny znów og
arnęło poczucie jedności icelu
. N
ajważniej
-
sz
e frakcje muszą s
z
ybko podjąć kroki, by w
yk
orz
ystać tę niepow
tarzalną oka
zję.
T
ylk
o silne prz
ywództwo może zapewnić prow
adzenie wwyścigu koloni
zacyjn
ym.
Dzięki możliwości prz
eszukiw
ania wszechsieci, czyli bazy informacji, k
tóra obej
-
muje całą populację Układu Słonecznego
, k
ażda frak
cja może znaleźć kandyd
atów
odokładnie takich cechach iumiejętnościach, jakie są potrz
ebne
, zarówno wsfe
-
rze s
połecznej, jak iwojskowe
j. Cz
y T
wojej frak
cji uda się pozyskać iprzygotować
w
ybitnyc
h iodważnyc
h lider
ów
, k
tórz
y zape
wnią jej dominację wgalak
t
yce
?
E
lement
y ro
zszer
zenia
Wsz
y
stk
ie kar
t
y zt
ego rozsz
erzenia są oznaczone symbolem
*
, dz
ięki czemu łat
wo je r
ozpoznać i oddzie
-
lić od kar
t z gr
y podst
awowej.
20 k
ar
t liderów
:
po 10 k
ar
t liderów
społecznych iwojs
kowych
3 k
ar
ty prognoz (używane w ro
zgrywce z frak
cją
Androidowa Ws
zechsieć Świadomości Zbioro
wej
)
żeton k
redytu
(używany wro
zgrywce zkartą lidera
Inwestor
)
żeton siły militar
nej statku
k
osmicznego „+1”
(używany wro
zgrywce
zk
ar
tą lidera
T
ak
tyk walk
i
par
t
yzanckiej
)
8 żetonów
siły militarnej ba
z „+1”
(używane wrozg
rywce
zk
ar
tą lidera
Specjalista
obrony orbit
alnej
)
5 żetonów o wartości 1 punktu zwycięstwa
(używane w ro
zgrywce z frakcją
Androidowa
Wszechsieć Świadomości Zbior
owej
)
l
M
ASOWY
EXODUS
Sk
ocz 2.
Bb
"
Bm
"
Be
"
BC
x
"
x
"
w
"
w
w
Głębokim K
osmosie
.
*
D
EBA
TA
O
PRAWIE
MIESZKANIOW
YM
1
Odkryte przez gracza:
Odkryte przez Anarchistów:
Usuń z gry swoją 1
położoną najbardziej z lewej.
*
K
ONIE
C
G
RY
K
ONIE
C
G
RY
3
Wpolskiej ed
ycji gr
y
Beyond the Sun
4 kar
t
y technologii zos
t
ały w
ydrukowane wnow
ych, popraw
ionych wer
sjach. Dzięki t
emu
gracze mogli ciesz
yć się bar
dziej zbalansowaną r
ozgrywk
ą już wgrze pods
t
awowej. Wzwiązku zt
ym wr
ozszer
zeniu dołożone
zost
ały 4 pus
te k
ar
t
y technologii, k
tór
e gracze mogą dowolnie w
ykor
z
ys
t
ać, t
worząc np. własne, unikat
owe t
echnologie.
Instruk
cja do wariantu solo
Wprowad
zenie
Rozszerzenie dogr
y
Beyond the Sun
zawier
a nowe kar
t
y, k
tór
e można dodać dogr
y podst
awowej. T
e element
y imoduły
można wdowolny sposób włącz
yć dor
ozgrywk
i – razem albo osobno. Pr
z
ygot
owanie izasad
y poszczególnych modułów są
opisane wdalszej części ins
trukcji.
Moduły można dowolnie łącz
yć, ale zachęcamy dow
ykorz
y
st
ania ws
z
ys
tkich element
ów ro
zszerzenia igr
y zmodułem
Liderzy
.
Pozwoli t
o najpełniej doświadcz
yć gr
y
. Z
aawansowane plansze
tki fr
akcji są jednak zaws
ze opcjonalne.
16 k
ar
t ak
cji Anarchistów
:
4 k
ar
ty poziomu I, po 6 k
art poziomów II i III
12 k
ar
t w
ydar
zeń Anarchistów
:
po 6 k
ar
t poz
iomów II i III
T
or anarchii
Doda
tkowe elementy do gr
y podstawowej
8 k
ar
t technologii: po 4 k
ar
ty poziomów II i III
4 puste k
ar
ty technologii do własnego wykorzystania
4 k
ar
ty w
ydarz
eń: po 2 karty poziomów II i III
12 k
ar
t układów
: 8 kart A i 4 k
ar
ty B
2 plansze
tki frak
cji (
Andr
oidowa Wszechsieć Świadomości Zbior
owej
,
K
olek
t
yw Kosmicznych Korsarz
y
)
Elementy do war
iantu solo
4
Zdolności liderów
Kar
t
y lider
ów zapewniają zdolności 1 albo k
ilku r
odzajów
.
1.
Zdolności akt
ywowane podczas prz
ygotowania dogry
a.
T
akie zdolności należy r
ozpat
rz
yć podczas pr
z
ygot
owania dogr
y
. Wdalszej części r
ozgr
ywki t
ej sekcji kar
t
y nie bier
ze
się już pod uwagę.
b.
Kar
t
y
:
Astrobotanik
,
A
strochemik
,
Dyspozytor flot
y
,
Erudyta
,
E
t
yczny s
zmugler
,
Główny inżynier
,
Inwestor
,
P
er
fek
cjoni-
sta
,
Prymus
,
Przemysłowiec wojs
kow
y
,
T
ak
tyk walki par
t
yzanckiej
.
2.
Zdolności pasywne
a.
Aby użyć t
ych zdolności, nie t
rzeba w
ykonywać akcji. Są ak
t
ywowane, gdy zos
taną spełnione ok
r
eślone warunk
i, albo
zapewniają s
tałe e
fek
t
y, kt
óre d
ziałają podczas rozgr
ywk
i.
b.
Kar
t
y
:
E
t
yczny szmu
gler
,
Główny inżynier
,
Inwestor
,
Mistrz gildii
,
Prymus
,
Przem
ysłowiec wojskowy
,
Specjalist
a obrony
orbitalnej
,
T
ak
t
yk walki part
yzanckiej
.
3.
Akcje nie
limit
owane
a.
Akcje nielimitowane są pr
zedst
aw
ione za pomocą pola akcji
W
nakar
cie, k
tóra nie ma pola
a
. Gr
acz może w
ykonać
t
aką akcję zgodnie ze st
andardo
w
ymi zasadami (t
j. pole akcji nie może być zajęte, apionek akcji musi zost
ać wkażdej
tur
ze gracza pr
zesunięt
y). Jest t
o akcja pr
ywat
na, dost
ępna t
ylko dla właściciela kar
t
y
. Inni gracze nie mogą w
ykony
-
wać tej akcji ani jej kopiować z
a pomocą żadnych zdolności.
b. Kar
t
y
:
Innowator
,
L
ogist
yk
,
P
er
fek
cjonista
.
I. L
iderz
y
Wrozgr
ywce zmodułem
Liderzy
podczas pr
z
ygot
owania dogr
y gracze r
ekr
utują po 2 lider
ów: społecznego iwojskowego.
Lider
z
y mają różnego r
odzaju zdolności: bonusy o
trz
ymywane podcz
as prz
ygo
towania dogr
y, prywa
tne pola akcji, zdolności
limito
wane ist
ałe efek
t
y.
Zmiany wprzygotowaniu
Po kompletn
ym prz
ygot
owaniu s
t
andardowej wer
sji gry iw
ybraniu pier
ws
zego gracza należy w
ykonać poniżs
ze kr
ok
i.
1.
Należy podzielić kar
t
y lider
ów na2 t
alie według oznaczenia narewer
sach. Wt
en sposób pows
tanie t
alia lider
ów spo-
łecznych (niebieska t
alia A) italia lideró
w wojskow
ych (czer
wona t
alia B). Każdą t
alię należy osobno pot
asować.
2.
Należy odkr
yć wr
zędzie t
yle niebiesk
ich kar
t lider
ów społecznych, ilu jes
t gracz
y
+ 2
.
3.
Nast
ępnie wtak
i sam sposób należy pr
z
ygot
ować rząd czer
wony
ch kar
t lideró
w wojskow
ych (liczba gracz
y + 2).
4.
Pozost
ałe kar
t
y liderów należy odłożyć dopudełk
a. Nie będą potr
zebne wtej r
ozgr
ywce.
5.
Zacz
ynając od
ostat
niego gracza
, apotem w
kolejności odwr
otnej dokolejności rozgrywania tur
każd
y zgracz
y
w
ybiera po 1k
arcie lider
a – niebieską kar
t
ę lidera społecznego albo czer
woną kar
t
ę lidera w
ojskowego – ikładzie ją
odkr
yt
ą przed sobą.
6.
Nast
ępnie zacz
ynając od
pier
wszego gracza
, apot
em
zgodnie zkolejnością rozgrywania tur
każd
y zgracz
y w
ybiera
po 1kar
cie lidera t
ego rodzaju, k
t
órego wcześniej nie w
ybrał, ikładzie ją odk
r
ytą pr
zed sobą (pier
ws
z
y gracz weźmie
2kar
t
y z r
zędu). Na koniec tego k
roku k
ażdy zgracz
y pow
inien mieć przed sobą 2 odk
r
yte k
ar
t
y lideró
w: 1 niebiesk
ą
kar
t
ę lidera społecznego i1czer
woną kar
t
ę lidera wojsko
wego.
7.
Niew
ybr
ane kar
t
y lider
ów należy odłożyć dopudełka.
8.
Wkolejności rozgr
ywania t
ur gracze w
ykonują dodatkowe k
r
oki pr
z
ygot
owania opisane naich kar
tach lider
ów wsekcji
PRZYGOTOW
ANIE DO GRY
(atakże naplansze
tce fr
akcji, jeśli są naniej opisane dodatkowe k
rok
i prz
y
got
owania).
Jeśli obydw
ie kar
t
y (ibyć może r
ównież plansze
tka) mają sekcję
PRZYGOTOW
ANIE DO GRY
, ak
t
ywny gr
acz w
ybiera,
wjakiej kolejności je r
ozpat
rz
y.
9.
Jeśli nakar
cie lidera znajduje się pole oznaczone s
ymbolem
a
, gracz umies
zcza nanim wska
zaną liczbę swoich d
ysków
.
10.
Że
tony dołączone dot
ego r
ozszerzenia służą dooznacz
ania iśledzenia niek
tór
ych bonusow
ych zdolności. Jeśli kar
t
a
lidera w
ykor
z
ys
t
ywana wro
zgrywce w
ymaga użycia żet
onów
, należy je t
eraz pr
z
ygot
ować.
Przed swoją fazą produkcji
możesz
!
, aby przesunąć swój
pionek akcji na niezajęte pole akcji
na karcie technologii, którą
zbad
ałeś w
tej turze, i wykonać
t
ę ak
c
j
ę.
2
L
O
PORTUNISTA
A
a
*
N
a k
oniec g
r
y o
t
r
z
ymu
jes
z
2
z
a k
ażd
y s
w
ój s
k
oloni
z
o
w
an
y układ
(mak
s
.
6
)
.
0
0
G
WIAZDA
TERRAFORMACJ
I
B
*
c
k
oloni
z
acja
5
B
B
g
f
CD-69 2001
S
ieć d
an
y
c
h k
w
ant
o
w
y
c
h
D
:
Możes
z
d
B
N
p
n
x
N
.
0
=
liczba
u
mies
z
-
cz
on
y
c
h d
z
ięk
i
powy
żs
z
emu
e
fe
k
t
o
wi
+
4
.
Każda z frakcji może
otrzymać ten bonus ty
lk
o r
a
z
(umieść
, aby zaznaczyć ot
r
z
ymanie
bonusu)
.
q
q
?
*
N
A
T
Y
C
H
M
IA
ST
x
A
NDR
OID
Y
GE
OD
E
Z
Y
JNE
W
4
o
:
c
Z
aut
oma
t
yzu
j
1
+
s
k
ocz 1.
Jeśli w
yd
ałeś w
ięc
e
j siły
, niż było
w
yma
g
ane
, 1 z T
w
oic
h s
t
a
tk
ó
w
po
w
r
ac
a jak
o
z
amia
s
t
.
5
II. Nowe plansz
etki fr
ak
cji
Frakcje z t
ego rozs
zerzenia nie mają plansze
tek w wer
sji podst
awow
ej, więc gracze muszą w
spólnie zdecydować o użyciu
zaawansowanych plans
zet
ek, jeśli chcą włącz
yć do r
ozgrywk
i nowe fr
akcje. Podczas prz
ygo
towania do gr
y gracze w
ybierają
spośród w
sz
ys
tk
ich 6 zaawansowanych plans
zetek fr
akcji (w kolejności odwr
ot
nej do kolejności rozgr
ywania tur).
III. Nowe k
art
y technologii
Nowe kar
t
y t
echnologii nie są t
echnologiami hybrydow
ymi (obie części dużego tr
ójkąt
a po lewej s
tr
onie są tego samego
koloru), w
ięc podczas badania technologii pasują t
y
lko do 1 rodzaju k
ar
t t
echnologii niższego poziomu. Nowe kar
t
y t
echnologii
należy w
t
asować do odpow
iednich talii t
echnologii.
I
V
. Nowe k
ar
ty w
ydarz
eń
Podczas prz
y
got
owania do gry no
we kar
t
y w
ydar
zeń należy pot
asować z kar
t
ami w
ydar
zeń odpowiedniego poziomu. Zgodnie
ze st
andardo
w
ymi zasadami podczas pr
z
ygot
owania w
ydar
zeń muszą zost
ać użyt
e 4 kar
t
y w
ydarzeń z gr
y podst
awowej,
k
t
óre pozwalają odblokować gildie (k
ar
t
y z jasnym obramowaniem, po 2 k
ażdego poziomu).
V
. Nowe k
ar
ty układów
Podczas prz
y
got
owania rozgr
ywk
i z now
ymi kar
tami układó
w należy w
ykonać nast
ępujące k
rok
i:
1.
Należy pot
asować 2 nowe kar
t
y układó
w st
ar
t
ow
ych z 4 kar
tami układó
w st
ar
t
ow
ych z gr
y podst
awow
ej, a nast
ępnie
w
y
losować 2 kar
t
y i umieścić je na polach „
A
” na plans
z
y eksploracji (w r
ozgrywc
e 1- i 2-osobowej – 1 kar
t
ę).
2.
Pozost
ałe kar
t
y układów st
ar
t
ow
y
ch i wsz
y
stk
ie nowe kar
t
y układów należy w
t
asować do odpow
iednich talii układów.
4.
Zdolności limitowane
a.
Zdolności limito
wane są przeds
taw
ione za pomocą pola
a
ialbo pola akcji
W
, albo opisu ak
t
ywowanego ef
ek
tu
zawier
ającego symbol
!
. Podczas pr
z
ygot
owania dogr
y nakarcie lider
a należy umieścić dy
ski
wliczbie wsk
aza-
nej nakarcie. Gr
acz zdejmuje zkar
t
y dy
sk
, gdy w
ykonuje akcję albo r
ozpatr
uje efek
t t
ej kar
t
y. Jeśli gracz zdejmie
zkar
t
y w
sz
ys
tk
ie dy
ski
, nie może już korz
y
st
ać zjej zdolności wt
ej rozgr
ywce.
b.
Kar
t
y
:
Be
zw
zględny k
olonizator
,
Dyspozytor flot
y
,
Erudyta
,
Inżynier protot
ypów
,
N
awigator whiperprzestrz
eni
,
Oportunist
a
.
5.
Bonusy nakoniec g
r
y
a.
Bonus nakoniec gr
y (wpost
aci zgór
y ust
alonej liczby punk
t
ów zw
ycięs
t
wa albo punk
tó
w zależnych od spełnienia
okr
eślonych war
unków
0
) jest w
skazany wt
ekście kar
t
y. Symbol wpraw
ym dolnym r
ogu jedynie pr
z
ypomina obo-
nusie (np.
A
strobot
anik
nakoniec gry z
apewnia 2 punk
t
y zw
ycięs
t
wa, anie 4).
b.
Kar
t
y
:
Astrobotanik
,
A
strochemik
,
Gwiazda terraf
ormacji
,
Logistyk
,
Prymus
.
Franek ma nas
tępujące k
ar
t
y liderów
:
Opor
tunista
(lider społeczny) ze zdolnością limit
owaną
i
Gwiazd
a terraformacji
(lider wojskow
y) zbonusem nakoniec gry. Na karcie
Opor
tunista
wciąż
znajdują się 2 dy
ski
. Franek skolonizował 2 układ
y
, w
ięc
Gwiazd
a terraformacji
już zapewnia
mu
4
nakoniec gry.
Wswojej tur
ze Franek w
ykonuje akcję „
Zbadaj technologię poziomu II”
ibada technologię
Androidy geodez
yjne
. Wramach nat
ychmias
to
wego bonusu
automa
t
yzuje 1
iw
ykonuje 1 skok
, dzięki k
tór
emu przejmuje kont
rolę nad układem
CD-69 2001
. Na
-
st
ępnie ot
rz
ymuje bonus
Po zdob
yciu kontroli
, k
tór
y zape
wnia ta k
ar
ta, cz
y
li „Możesz zbadać w
ynale
zioną
technologię poz
iomuII”
, iumieszcza
na
C
D
-69 2001
. Post
anawia zbadać t
echnologię
Krążownik T
erranova
.
Wten sposób kończ
y f
azę akcji.
Przed f
azą produkcji Fr
anek używa zdolności
Oportunist
y
. Zdejmuje ztej kar
t
y dy
sk
, anast
ępnie przesuwa
swój pionek akcji na
W
nakar
cie
Androidy geodezyjne
, aby w
ykonać jej akcję (wciąż musi z
apłacić 4 kr
ys
ztałk
i
rud
y za w
ykonanie akcji). Mógłby w
ybr
ać pole akcji nakar
cie
Krążownik T
erranova
, gdyby nie było zajęte. Pos
t
a-
nawia skolonizować układ
TZ Arietis
, k
tór
y obecnie kont
roluje. Dzięk
i temu
Gwiazda terraformacji
zapewni mu
nakoniec gr
y maksymalny bonus
6
.
Na karcie
Opor
tunista
zos
t
ał 1
, więc Franek będzie mógł jes
zcze raz użyć zdolności t
ego lidera podczas r
ozgr
ywki.
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Tekken 8
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
NA CZASIE
Karma dla psa
Karma dla kota
Obroża Foresto
MagSafe
Kolagen
Frytkownica beztłuszczowa
Ranking suszarek do prania
Piekarnik do zabudowy ranking
Termometr bezdotykowy ranking
Ranking zmywarek
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
POMYSŁ NA PREZENT
Pomysł na prezent
Prezent na komunię
Prezent na urodziny
Ranking smartwatchy
Słuchawki bezprzewodowe ranking
Prezent dla mężczyzny
Etui iPhone 16 Pro Max
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Jak wybrać obrożę dla kota?
Czym jest MagSafe? Poznaj technologię, która upraszcza życie
Kody do The Forest – przedmioty, mutanty, budowanie i wiele więcej
Zewnętrzna karta graficzna - sposób działania i zastosowanie
The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered – Powrót legendy w nowym wydaniu. Zaskakująca premiera gry!
Ranking hulajnóg elektrycznych dla dzieci [TOP10]
Inteligentna lodówka smart – jak odmieni Twoje życie?
Telewizor w sypialni - czym się kierować podczas wyboru?
Kolagen od A do Z – wszystko, co musisz wiedzieć
Ranking kamer sportowych do 1000 zł [TOP10]
Ranking lodówek turystycznych [TOP10]
Ranking zmywarek do zabudowy 45 cm [TOP10]
The Elder Scrolls V: Skyrim – kody na umiejętności, przedmioty i wiele innych
Jak odpowiednio dbać o kuwetę dla kota?
Mówisz „dziękuję” i „proszę” w rozmowie z ChatemGPT? To kosztuje miliony!
Sprawdź więcej poradników