Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa TREFL At the Office 02527

Instrukcja obsługi Gra planszowa TREFL At the Office 02527

Wróć
At the Oice
At the Oice
Życie pracownika biurowego to nie bułka z masłem! Codzienne case’y, przeciągające się spotkania, trudne do osiągnięcia
KPI, stale goniące deadline’y, a wśród tego trzeba jeszcze znaleźć czas na kawę i porcję świeżych ploteczek
o sprawach służbowych i prywatnych, oczywiście dotyczących pozostałych współpracowników. W gąszczu spraw staje
więc przed Wami niełatwe zadanie!
W grze At the Oce musicie optymalnie zorganizować pracę całego zespołu, kierując się racjonalnością i intuicją,
licząc jednocześnie na łut szczęścia. Waszym zadaniem będzie obranie szerszej perspektywy i takie zarządzanie
zespołem, aby finalnie zdobyć jak najwięcej punktów i otrzymać tytuł Szefa Roku. Ołówki i kostki w dłoń i do dzieła!
Zawartość
Zawartość
notes z arkuszami punktacji 5 kości: 4 kolorowe z oczkami
i 1 biała z numeracją
4 ołówki
instrukcja
2
Przygotowanie do gry
Przygotowanie do gry
Przygotujcie po jednym arkuszu biura i po jednym ołówku dla każdego gracza. Wszystkie 5 kości umieśćcie na
środku obszaru gry. To tyle – jesteście gotowi do gry!
Arkusz biura
Arkusz biura
Na środku arkusza widnieje piramida biurowych zależności (1) , poniżej której znajdują się pola bonusowe za sprawną
organizację pracy poszczególnych zespołów (2) .
Po prawej stronie piramidy znajduje się kolejnych 5 pól bonusowych – kompetencji (3) , które zapełnicie, jeśli Wasza
firma będzie miała specjalistów o odpowiednio wysokich kwalifikacjach.
Po lewej stronie piramidy znajdują się pola bonusowe nagradzające optymalne prowadzenie biura (4) .
Tuż pod nimi, również po lewej stronie (5) , widnieje punktacja za zwierzchnictwo, nagradzająca takie zorganizowanie
pracy całego zespołu, aby wiedza i umiejętności liderów były co najmniej na tym samym poziomie (równe lub wyższe)
co podległych im pracowników.
W ostatnim polu będziecie mogli podsumować wszystkie zdobyte przez Was punkty i wyłonić zwycięzcę (6) .
2
1
3
4
5
6
3
2
1
3
4
5
6
Organizacja pracy zespołu
Organizacja pracy zespołu
Po rzucie kośćmi i określeniu, które z nich zostają na środku stołu, gracze przypisują odpowiednie wyniki członkom
swoich zespołów:
Aktywny gracz zapisuje na swoim arkuszu wynik z wybranej kolorowej kości (i/lub białej), przypisując go
pracownikowi według zasad opisanych poniżej.
Pozostali graczewnież zapisują wynik na swoich arkuszach, przy czym mogą oni skorzystać z jednej, wybranej
kości spośród tych pozostałych na środku stołu. Nie zabierają jej jednak do siebie, co oznacza, że więcej niż jeden
gracz może skorzystać z tej samej kości.
Po każdym rzucie kośćmi wszyscy gracze muszą przypisać wybrany przez siebie wynik jednemu z pracowników
w swoim biurze. Wyniki są zapisywane na jeden z trzech sposobów:
Rozgrywka
Rozgrywka
Losowo wyznaczcie gracza rozpoczynającego – zostaje on aktywnym graczem i jako pierwszy rzuca pięcioma kośćmi.
Z czterech kolorowych wybiera dla siebie jedną, która będzie niedostępna dla pozostałych graczy w tej turze,
i przysuwa ją do siebie.
UWAGA: Jeśli na którejkolwiek z pozostałych kolorowych kości widnieje taka sama liczba oczek jak na tej,
którą wybrał aktywny gracz, wszystkie one również stają się niedostępne dla pozostałych graczy i zostają
odsunięte na bok.
Biała kość zawsze pozostaje na środku stołu i jest dostępna dla wszystkich.
4
1. Gracz dodaje wyniki z kości kolorowej i białej, przypisując sumę pracownikowi,
który znajduje się na polu z tłem w kolorze wybranej kolorowej kości.
2. Gracz ignoruje kość kolorową, a wynik z kości białej przypisuje pracownikowi,
który znajduje się na polu o dowolnym kolorze tła.
UWAGA: Jeśli aktywny gracz wyrzucił taki sam wynik na wszystkich czterech
kolorowych kościach, to żadna z nich nie zostaje na środku stołu, a pozostali
gracze mogą użyć jedynie wyniku z białej kości.
3. Gracz przypisuje wynik jedynie z wybranej kolorowej kości pracownikowi,
który znajduje się na polu z tłem w odpowiadającym jej kolorze. Tym sposobem
przyczynia się do optymalizacji pracy swojego biura i może dzięki temu zysk
bonusowe punkty (patrz niżej)!
3
8
5
UWAGA: Raz przypisanego wyniku nie można zmienić. Jeśli na środku stołu zostały jedynie kości
w kolorach teł pól pracowników, którym gracz przypisał już wynik, może skorzystać jedynie z wyniku
z białej kości!
1. Gracz dodaje wyniki z kości kolorowej i białej, przypisując sumę pracownikowi,
który znajduje się na polu z tłem w kolorze wybranej kolorowej kości.
2. Gracz ignoruje kość kolorową, a wynik z kości białej przypisuje pracownikowi,
który znajduje się na polu o dowolnym kolorze tła.
UWAGA: Jeśli aktywny gracz wyrzucił taki sam wynik na wszystkich czterech
kolorowych kościach, to żadna z nich nie zostaje na środku stołu, a pozostali
gracze mogą użyć jedynie wyniku z białej kości.
3. Gracz przypisuje wynik jedynie z wybranej kolorowej kości pracownikowi,
który znajduje się na polu z tłem w odpowiadającym jej kolorze. Tym sposobem
przyczynia się do optymalizacji pracy swojego biura i może dzięki temu zysk
bonusowe punkty (patrz niżej)!
Po tym jak wszyscy gracze zapiszą wyniki na swoich arkuszach, kolejka przechodzi na następnego gracza zgodnie
z ruchem wskazówek zegara. Jest on nowym aktywnym graczem, rzuca kośćmi i dokonuje wyboru jednej kolorowej
kości, która nie będzie dostępna dla pozostałych graczy w tej rundzie.
Punkty bonusowe za optymalne prowadzenie biura
Punkty bonusowe za optymalne prowadzenie biura
Jeśli gracz (zarówno ten aktywny, jak i któryś z pozostałych) przy zapisywaniu
wyniku na arkuszu wybierze opcję nr 3, a więc nie skorzysta z wyniku z białej kości,
zakreśla jeden z symboli kości o odpowiadającej jej wartości w lewym górnym rogu
swojego arkusza.
W momencie zakreślenia wszystkich czterech symboli kości z danym numerem – gracz
zdobywa bonus za optymalne prowadzenie biura:
10 punktów za czterokrotne niewykorzystanie białej kości z wynikiem „1”,
20 punktów za czterokrotne niewykorzystanie białej kości z wynikiem „2”,
30 punktów za czterokrotne niewykorzystanie białej kości z wynikiem „3”.
Gracz zapisuje zdobyte punkty w odpowiednim polu. Kolejne oszczędności wynikające
z niewykorzystania danej wartości są pomijane.
Koniec gry
Koniec gry
Gra kończy się po 20 rundach, kiedy kdemu pracownikowi w biurowej piramidzie przypisano wynik rzutu kośćmi.
Pora na podliczenie punktów.
20
6

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756