Poradniki Eksperta

Zdaniem eksperta

Dlaczego smartwatch nie łączy się z telefonem?

Data dodania: 04-01-2024

Popularność inteligentnych zegarków, stale rośnie. Są coraz częściej wybierane przez kobiety i mężczyzn, którzy prowadzą aktywny tryb życia. Dostępne są również modele dla dzieci. Podczas korzystania z zegarka, mogą wystąpić drobne problemy z komunikacją. Jak sobie z tym radzić? Dlaczego smartwatch nie łączy się z telefonem?

Jak wybrać niezawodny smartwatch?

Jeśli dopiero planujesz zakup smartwatcha, zapoznaj się z naszymi poradami na temat wyboru konkretnego modelu. Oferta dostępnych urządzeń jest całkiem obszerna, więc na pewno wybierzesz sprzęt odpowiadający Twoim wymaganiom i potrzebom. Szukaj smartwatchy wykonanych z dobrej jakości materiałów, które będą w stanie zapewnić trwałość i odporność na czynniki zewnętrzne. Zwróć uwagę na moduły, takie jak GPS, czy pulsoksymetr. Dostępne są także modele wodoszczelne, które na pewno będą chętnie wykorzystywane przez osoby pływające lub korzystające z zegarka w trakcie trudnych warunków atmosferycznych.

Smartwatche w naszej ofercie:

Jak naprawić smartwatch?

Możliwe, że nie musisz rozstawać się z produktem, ponieważ niektóre usterki łatwo usuniesz samodzielnie. Co możesz zrobić?

Połączenie telefoniczne/ SIM: 

  • Sprawdź ustawienia sieci w Twoim urządzeniu.
  • Upewnij się, że dla wybieranego numeru nie zostało wprowadzone blokowanie połączeń.
  • Zweryfikuj, czy Twoja karta została aktywowana bądź nie została zablokowana przez operatora sieci.
  • Zweryfikuj, czy w urządzeniu wyłączony jest tryb samolotowy.
  • W obszarach o słabym sygnale lub utrudnionym odbiorze sygnału możliwa jest utrata połączenia. Być może problemy z połączeniem wynikają z awarii stacji bazowej operatora sieci. Zmień swoją lokalizację i ponów próbę.
  • Uruchom ponownie zegarek i telefon. Aby ponownie uruchomić zegarek, naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania. Jeśli zegarek ma 3 przyciski, naciśnij i przytrzymaj środkowy.

Połączenie Bluetooth:

  • Sprawdź, czy urządzenie, które chcesz podłączyć, jest gotowe do przeskanowania lub podłączenia.
  • Sprawdź, czy zegarek i drugie urządzenie Bluetooth znajdują się w obrębie maksymalnego zasięgu Bluetooth (10 m).
  • Sprawdź, czy urządzenia są kompatybilne.
  • Przeprowadź aktualizację systemu i aplikacji.

Ładowanie:

  • Podejmij próbę ładowania za pomocą innej, oryginalnej ładowarki i kabla USB.

Problemy z pierwszą konfiguracją połączenia?

Nie wiesz, dlaczego smartwatch nie łączy się z telefonem podczas pierwszej konfiguracji? Tak naprawdę, to właśnie ten proces jest najważniejszy. Jeśli nie dojdzie do prawidłowego sparowania, połączenie w przyszłości będzie niemożliwe lub niestabilne. Przede wszystkim, musisz wybrać taki model smartwatcha, który będzie kompatybilny z Twoim smartfonem. Znaczenie ma tu przede wszystkim, współpraca z systemem operacyjnym. Choć większość zegarków obsługuje iOS i Androida, nie jest to regułą. Na przykład Apple Watche, pracują jedynie z telefonami swojej marki – czyli iPhone’ami. Z kolei Galaxy Watch pozwala jedynie na połączenie ze smartfonami korzystającymi z Androida. Jeśli więc urządzenia będą ze sobą sprzeczne, nie będzie możliwe ich sparowanie. To chyba największy problem z połączeniem zegarka i smartfona, na który wpływ ma tylko wybór, podyktowany odpowiednim przygotowaniem merytorycznym.


Jeśli mimo prawidłowego wyboru smartwatcha, problem z pierwszym sparowaniem dalej występuje, sprawdź dostępne aktualizacje systemowe. Czasami tak błahe rozwiązanie, pozwala uniknąć wielu problemów. Aktualizacje oprogramowania są dostarczane użytkownikom między innymi po to, aby pozbyć się dotychczasowych błędów, które wcale nie musiały dotyczyć wszystkich urządzeń. Jeśli dawno nie aktualizowałeś systemu, dokonaj tego przed pierwszą konfiguracją smartwatcha. To samo dotyczy zresztą, aplikacji producenta zegarka. Pobieraj oprogramowanie, tylko ze sprawdzonych źródeł i dbaj o jego aktualizację, aby uniknąć problemów.


Podczas łączenia się po raz pierwszy z smartfonem, kluczową sprawą jest sprawdzenie poziomu naładowania akumulatora zegarka. Fabryczny stan baterii może być niewystarczający, aby dokonać pełnej instalacji. Możesz podłączyć smartwatch do ładowania i poczekać lub rozpocząć parowanie sprzętu od razu. Konfiguracja może potrwać kilka minut i niestety, kilka procent poziomu naładowania baterii może nie wystarczyć. Sama instalacja też powinna być wykonana starannie, z uwzględnieniem instrukcji pojawiających się na ekranie smartwatcha i smartfona. Aplikacje są projektowane tak, aby parowanie zajmowało niewiele czasu, nie sprawiając przy tym problemów. Stosuj się do instrukcji obsługi, a problemy nie powinny wystąpić. Pamiętaj o aktywacji Bluetooth w telefonie. W razie problemów, zacznij konfigurację od nowa. Czasami taki prosty zabieg pozwala naprawić błędy, na które użytkownik może nie mieć wpływu

Smartwatche sportowe w naszej ofercie:

Dlaczego smartwatch nie łączy się z telefonem?

Mimo udanego sparowania urządzeń, problem z łączeniem nadal występuje? Przyczyną, w zależności od sprzętu, może być na przykład brak połączenia z Internetem. Sprawdź, czy aktywny jest moduł Bluetooth w obydwu urządzeniach. Przez przypadek mogłeś go wyłączyć lub zrobiłeś to celowo, aby ograniczyć zużycie energii w określonym czasie. Przeszkodą może okazać się również aktywowany tryb samolotowy, który ogranicza komunikację na każdym możliwym polu. Alternatywą dla tego rozwiązania, jest również funkcja „Nie przeszkadzać”. Sprawdź, czy któraś z nich nie jest włączona.


Prozaiczną, aczkolwiek częstą przyczyną problemów z łącznością jest również zbyt duża odległość pomiędzy urządzeniami. Pamiętaj, że połączenie Bluetooth jest stabilne na odległości do 10 metrów. Na zasięg mają również wpływ przeszkody, takie jak ściany. Łącz się z zegarkiem, który masz na nadgarstku, a na pewno nie będzie problemów ze sparowaniem.

Połączenia zostało nagle zerwane?

Przyczyn takiego stanu rzeczy może być wiele, ale najczęściej są to problemy proste do rozwiązania. Przede wszystkim, mogło dojść do zwiększenia odległości pomiędzy smartfonem, a zegarkiem. Jak już pisaliśmy, do zachowania połączenia wymagana jest odległość do 10 metrów. Z każdym kolejnym krokiem, zasięg spada, aż łączność zostanie ostatecznie zerwana.


Sprawdź też, czy aplikacja współpracująca z zegarkiem ma pozwolenie na pracę w tle. Jeśli nie, po wygaszeniu ekranu telefonu zostanie wyłączona, a więc połączenie będzie utracone.

Czy połączenie z telefonem jest potrzebne do pracy smartwatcha?

Oczywiście, że nie. Większość zegarków dysponuje wieloma funkcjami, które pracują bez potrzeby łączenia się z telefonem. Musisz jednak wiedzieć, że wtedy tracisz dostęp do analizy treningu, odpoczynku oraz innych, rozbudowanych funkcji, które stanowią o sile smartwatcha. W takim wypadku, zegarek inteligentny może służyć tylko jako tradycyjne urządzenie do mierzenia czasu.


Smartwatch niepołączony z telefonem, bez przeszkód będzie wyświetlał godzinę, a także dzień tygodnia, czy miesiąca. Podobnie będzie także np. z określeniem czasu zachodu, czy wschodu słońca. Niepołączony zegarek może również liczyć Twoje kroki, przebyte w ciągu dnia. Nie jest do tego potrzebne sparowanie ze smartfonem, choć mogłoby to dostarczyć o wiele ciekawszych informacji. Wgląd do aplikacji, pozwala na przykład na sprawdzenie pulsu podczas wysiłku. Nieco inaczej wygląda sytuacja w przypadku modeli wyposażonych w slot na kartę SIM, które mogą wykorzystywać komunikację LTE. Takie zegarki pozwalają na instalowanie aplikacji w pamięci smartwatchy, więc trening może być monitorowany bezpośrednio na wyświetlaczu czasomierza.


Sprawa jest więc jasna. Smartwatch nie musi stale korzystać z możliwości połączenia ze smartfonem, lecz tylko takie rozwiązanie gwarantuje możliwość skorzystania z wszystkich funkcji zegarka. W końcu po to kupujemy te urządzenia, aby zapewnić sobie możliwość integracji z telefonem. Zachęcamy więc do łączenia sprzętów!

Na co zwrócić uwagę wybierając zegarek?

Przede wszystkim, jeśli chcesz zapewnić sobie uniwersalny zegarek, wybierz taki, który pozwala na połączenie z telefonami pracującymi na iOS oraz Android. Zyskasz wtedy gwarancję, że nawet po zmianie smartfona, możliwe będzie łączenie się z posiadanym zegarkiem. Sprawdź również, dostępne formy komunikacji. Oczywiście podstawową technologią, jest w tym wypadku Bluetooth. Warto jednak sięgnąć po modele, które przewidują także obsługę pozostałych połączeń. Mowa tu na przykład o LTE lub Wi-Fi. Niektóre zegarki pozwalają na połączenie się bezpośrednio ze słuchawkami, abyś mógł posłuchać muzyki streamując ją bezpośrednio z pamięci smartwatcha. To wygodne, gdyż nie wymaga wykorzystywania w tym celu telefonu. Może to być dość komfortowe, na przykład podczas treningu biegowego.


Zegarki wyposażone w złącze SIM, pozwalają na odbieranie i wykonywanie połączeń bez potrzeby używania telefonu. Jest to więc kolejne rozwiązanie dla osób, które chcą cieszyć się możliwie jak największą funkcjonalnością, nawet podczas problemów z połączeniem pomiędzy zegarkiem, a smartfonem.

Smartfony w naszej ofercie:

Powrót

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756