Zdaniem eksperta

Telefon jako kamera internetowa — jak ustawić?

Data dodania: 14-07-2023

Potrzebujesz kamery internetowej, ale nie chcesz inwestować w nowy sprzęt? Twoja kamera internetowa się zepsuła, a czeka cię wideorozmowa? A może doszły Cię słuchy, że telefon może posłużyć jako kamera internetowa i chcesz wiedzieć, czy Twój się nadaje? Sprawdź, czego potrzebujesz w tym celu i jak dokładnie przekształcić swój smartfon w kamerę internetową. 



Telefon jako kamera internetowa? Czy to możliwe?

Jeśli nie posiadasz kamerki internetowej, ale czeka Cię ważna wideokonferencja lub wideorozmowa, nie musisz inwestować w dodatkowy sprzęt, żeby je przeprowadzić. Podobnie w sytuacji, kiedy masz kamerę internetową, ale uległa awarii. Nie musisz szukać fachowca i jechać z nią od razu do serwisu czy punktu sprzedaży po nową sztukę. Jeśli masz smartfona, który ma wbudowany aparat, możesz z niego skorzystać! 


Jedną z możliwości jest przeprowadzenie wideorozmowy za jego pośrednictwem. Popularne aplikacje i komunikatory zwykle mają swoje aplikacje mobilne, które możesz wykorzystać do przeprowadzenia takiej rozmowy. Jeśli jednak wolisz się komunikować na większym ekranie, a nie niewielkim wyświetlaczu smartfona, albo po prostu takie są wymagania w trakcie tego spotkania, możesz przekształcić aparat w smartfonie w swoją własną kamerę internetową. 

Jak przekształcić telefon w kamerę internetową?

Żeby przystąpić do wideokonferencji przy użyciu telefonu jako kamery, najpierw trzeba to urządzenie połączyć z komputerem, tak żeby obraz ze smartfona był na niego przesyłany. Jak to zrobić? Najlepiej przy pomocy DroidCam, czyli aplikacji, która pozwala sparować jeden sprzęt z drugim. Po instalacji aplikacji na obu urządzeniach wystarczy wybrać sposób połączenia się, przewodowy lub bezprzewodowy. To, na który z nich się zdecydujesz, zależy wyłącznie od Ciebie. 


Jakie są zalety tych rozwiązań? Połączenie przewodowe zapewnia większą stabilność połączenia, a jednocześnie gwarantuje podłączenie smartfona do sieci elektrycznej, przez co nie grozi mu rozładowanie baterii w trakcie rozmowy. Z kolei opcja bezprzewodowa oferuje większą swobodę poruszania się w trakcie transmisji i zwiększa możliwości ustawienia sprzętu nagrywającego, co jest na pewno wygodniejsze przy ustawianiu korzystniejszych kadrów. To na pewno lepsze rozwiązanie w trakcie prowadzenia wykładów i webinarów online. Z kolei problem słabej baterii może rozwiązać podłączony do telefonu power bank lub ładowarka. Można także obliczyć przewidywany czas trwania rozmowy i zakończyć ją przed rozładowaniem baterii. 

Smartfony w naszej ofercie:

Jak połączyć telefon z komputerem?

W celu sparowania urządzeń bezprzewodowo, przy pomocy WiFi lub sieci LAN, konieczne jest podanie IP i numeru portu. I tyle, instalacja jest bardzo prosta i szybka. Warto jeszcze przed rozmową sprawdzić ustawienia i jakość przesyłanego obrazu przy pomocy któregoś komunikatora. Większość z nich pozwala na podgląd ustawień obrazu i dźwięku lub przeprowadzenie próbnej rozmowy. Dzięki temu użytkownik może ocenić jakość dźwięku, obrazu i upewnić się, że mikrofon i głośnik działają odpowiednio. Jeśli pojawia się jakiś problem, warto sprawdzić ustawienia w telefonie i na komputerze, upewnić się, że aplikacja zezwala na obraz i dźwięk, a także, że żadna z tych kontrolek nie jest wyciszona lub wyłączona na urządzeniach.


Czy przekształcenie telefonu w kamerę internetową jest trudne? Nie, wystarczy zastosować się do instrukcji powyżej, aby przesłać obraz ze smartfona na laptopa. Pomogą nam w tym dedykowane aplikacje lub połączenie przewodowe. Dzięki temu nie musimy się obawiać o nadchodzącą wideokonferencję i brak kamerki internetowej.

Kamery internetowe w naszej ofercie:

Wróć

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756