Iron Man i Black Panther łączą siły, by powstrzymać Rhino przed szalejącego po ulicach Nowego Jorku, a Kapitan Marvel i Spider-Man walczą z Ultronem, który grozi globalną zagładą. Czy masz to, czego potrzeba, aby dołączyć do grona tych legendarnych bohaterów i zostać mistrzem?
Marvel Champions to gra karciana, która zaprasza graczy do wcielenia się w ikonicznych bohaterów z uniwersum Marvela, którzy walczą o powstrzymanie niesławnych złoczyńców przed realizacją ich przebiegłych planów. Wskocz do uniwersum Marvela dzięki grze Marvel Champions dla jednego do czterech graczy!
Każda gra w Marvel Champions zaprasza Cię do gry gdzie zmieniasz się w ikonicznych bohaterów Marvela, z własną talią 40-50 kart. Tylko jeden zestaw podstawowy pozwala czterem graczom na stworzenie drużyny z ich własnymi bohaterami i daje ci kompletny zestaw kart zaraz po wyjęciu z pudełka!
Gdy wszyscy gracze wybiorą już swojego bohatera, wybierają także scenariusz, a złoczyńcy z serii Marvel próbują go popsuć. Każdy złoczyńca wnosi do scenariusza swoich własnych sojuszników i taktykę, scenariusze te można dostosować za pomocą dodatkowych modułowych potyczek, aby zwiększyć wyzwanie w walce lub wymieszać siły ustawione przeciwko tobie.
Każdy złoczyńca i schemat ma wiele form, zmieniając impet i zasady walki, gdy złoczyńca kontynuuje realizację swoich planów, a bohaterowie próbują je pokonać. Jeśli dany schemat wykona się wiele razy bohaterowie przegrywają grę.
Gra toczy się przez szereg rund składających się z dwóch faz: fazy gracza i fazy złoczyńcy. Podczas tury każdego gracza w fazie gracza, gracze udaremniają działanie złoczyńcy poprzez podejmowanie różnych akcji, w tym:
1. Zagranie karty sojusznika, ulepszenia lub wsparcia z ręki.
2. Użycie podstawowego uzdrowienia swojego alter-ego lub podstawowego ataku lub udaremnienia mocy swojego bohatera.
3. Użycie karty sojusznika, którą kontroluje, aby zaatakować wroga lub udaremnić intrygę.
4. Użycie zdolności Akcji na karcie w grze lub wydarzeniu z ręki.
5. Poproszenie innej gry o uruchomienie zdolności Akcji na kontrolowanej przez siebie karcie.
6. Odwrócenie swojej karty tożsamości do postaci bohatera lub alter-ego. (Ta opcja może być wykonana tylko raz na turę).
Chociaż jesteś bohaterem w sercu, nie spędzisz całej gry w swojej formie bohatera. Marvel Champions kładzie równie duży nacisk na alter-ego twojej postaci, jak i na jej bohaterską tożsamość. Wiele kart w twojej talii nie opiera się na mocach twojego bohatera, ale na jego życiu poza kostiumem. Np.: Jako przywódca narodu, T'Challa ma wyjątkowe zalety, w porównaniu do bardziej zorientowanego na skradanie i technologię Black Panthera.
Aby zagrać kartę z ręki, musisz najpierw zapłacić jej koszt zasobów, widoczny w lewym górnym rogu karty. Zasoby te są najczęściej generowane przez odrzucanie innych kart z ręki - każda karta ma w lewym dolnym rogu kilka symboli, wskazujących ile i jakiego rodzaju zasoby generuje ta karta, gdy ją odrzucisz.
Mimo że rezygnujesz z kart i opcji płacenia, oznacza to również, że zawsze będziesz miał okazję do wykonania niesamowitych wyczynów w swojej turze. Uzupełniasz swoją rękę na koniec każdej fazy gracza, co oznacza, że zawsze będziesz miał zasoby, których potrzebujesz, aby wywrzeć wpływ na walkę, i nigdy nie musisz "przesiedzieć" swojej tury, tworząc szybką akcję z mieszanką strategicznych decyzji.
Twój bohater jest daleki od bezradności, nawet bez wsparcia dodatkowych kart. W swojej turze możesz bezpośrednio walczyć ze złoczyńcą, używając wartości ataku (ATK), podejmując walkę mano a mano, lub usunąć zagrożenie z planu, używając wartości udaremnienia (THW), aby przechytrzyć złoczyńcę za pomocą taktyki i pomysłowości. Jeśli twoja postać jest w formie alter-ego, możesz użyć ich podstawowej wartości regeneracji (REC), aby odzyskać punkty trafień, podczas gdy twoi sojusznicy atakują i udaremniają złoczyńcę!
Twój bohater ma również dostęp do swoich pomagierów i ulepszeń w twoim obszarze gry. Wiele z tych kart posiada zdolności akcji, które mogą być użyte podczas twojej tury, a nawet podczas tury innego gracza, jeśli poprosi on o pomoc.
Marvel Champions to z natury gra kooperacyjna, a do obalenia złoczyńcy potrzeba odpowiedniej pracy zespołowej. Dzięki temu, że gracze mogą działać podczas swoich tur, możliwości strategiczne są nieograniczone. Po prostu używając zdolności akcji w odpowiednim momencie i wzywając kolegów z drużyny do wsparcia, możesz pokrzyżować plany i zostać mistrzem w uniwersum Marvela!
Oprócz wszystkich różnych akcji, które możesz podjąć w swojej turze, talia każdego bohatera może być skonstruowana na bardzo różne sposoby, aby odblokować różne możliwości i nowe strategie. Każdy bohater ma swój własny, unikalny zestaw piętnastu kart, które naprawdę definiują jego bohatera. Są one następnie mieszane z kartami z jednego z czterech aspektów (Przywództwo, Ochrona, Agresja lub Sprawiedliwość), aby zbudować talię składającą się z 40-50 kart.
Po tym jak każdy z graczy wykona swoją turę, dobierają karty do wielkości ręki, przygotowują swoje postacie na atak ze strony złoczyńcy. Złoczyńca rozpoczyna swoją turę, umieszczając na swoim schemacie kolejne zagrożenie. To zagrożenie reprezentuje tykający zegar, przybliżając złoczyńcę do ukończenia swojego celu i ostatecznego zwycięstwa. .
Po umieszczeniu zagrożenia na schemacie, złoczyńca aktywuje się przeciwko każdemu bohaterowi, który wciąż stoi. Jeśli twoja postać jest w swojej postaci bohatera, otrzyma brutalny atak, ale pozostanie z dala od walki w swoim alter-ego pozwala złoczyńcy umieścić jeszcze więcej zagrożeń na swoim schemacie! Każda z tych aktywacji jest wzmacniana przez karty z talii spotkań złoczyńcy, więc nigdy nie możesz być pewien, jak duże obrażenia otrzyma twój bohater lub jak duże zagrożenie pojawi się na planie.
Różne sposoby, w jakie złoczyńca może działać, zmuszają bohaterów do myślenia z wyprzedzeniem podczas swoich tur. Jeśli każdy bohater jest w swojej formie alter-ego, nie ma nikogo w pobliżu, aby powstrzymać złoczyńcę od intryg i przynieść jego mroczne plany do realizacji. Ale jeśli wszyscy przyjmują bezpośredni cios od złoczyńcy, może to postawić bohaterów w jeszcze gorszej sytuacji. Będziecie musieli współpracować i ustalać priorytety swoich celów w każdej turze, jeśli macie nadzieję na znalezienie zwycięstwa!
Na koniec każdy bohater dobiera kartę z talii spotkań złoczyńcy. Ta talia reprezentuje moce, narzędzia i stwory złoczyńcy, a także zawiera unikalny obowiązek twojego bohatera, wtasowany na początku gry.
PRODUKT NIE JEST PRZEZNACZONY DLA OSÓB PONIŻEJ 14 ROKU ŻYCIA.
W zestawie znajdują się karty, żetony oraz dokumentacja.
Czas gry [min]: | 45 – 90 |
---|---|
Liczba graczy: | 1 - 4 |
Licencja: | Marvel |
Wiek: | 14+ |
Płeć: | Chłopiec, Dziewczynka |
Wymiary opakowania [mm]: | 252 x 294 x 82 |
Gwarancja: | 24 miesiące |
Załączona dokumentacja: | Instrukcja obsługi w języku polskim |
Seria: | Marvel Champions |
Nazwa: | REBEL SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ |
Ulica i numer budynku: | ul. Budowlanych 64 C |
Kod pocztowy: | 80-298 |
Miasto: | GDAŃSK |
Adres elektroniczny: | sklep@rebel.pl |
Dodaj pierwszą opinię dotyczącą tego produktu.