Porównywarka lampek rowerowych

Poznaj prawdziwe możliwości oświetlenia! Skorzystaj z porównywarki i poznaj najlepsze lampki rowerowe z naszej oferty. Wybierz model odpowiadający Twoim potrzebom. Oceniliśmy oświetlenie m.in pod kątem możliwości terenowych, strumienia świetlnego oraz czasu pracy.

Jak to działa? Aby porównać lampki rowerowe,
wybierz dwa interesujące Cię produkty z naszej oferty.
Aby wyświetlić porównanie lampek rowerowych,
obróć urządzenie lub otwórz tę stronę na urządzeniu z większym ekranem.

Produkt 1 Przenieś i upuść lampkę z listy poniżej

Produkt 2 Przenieś i upuść lampkę z listy poniżej

Cena

-

Moc

2000 lm

4 lm

2000 lm

Bestsellery

Strumień świetlny

35 lm

Czas świecenia

5 - 12 h

Waga lampki

90 g

Cechy
  • Klasa wodoodporności IPX4 w niskim budżecie
  • Wbudowany akumulator z ładowaniem USB w bardzo niskiej cenie
  • Certyfikat StVZO – legalna i bezpieczna na drogi publiczne- Bardzo homogeniczna wiązka światła

Strumień świetlny

800 lm

Czas świecenia

25 h

Waga lampki

130 g

Cechy
  • Inteligentne dopasowanie jasności (Auto Brightness)
  • Wodoodporność klasy IPX7
  • Wiele trybów świecenia zoptymalizowanych pod użytkownika
  • Integracja z komputerem Garmin – pełna kontrola z kierownicy
  • Bardzo mocna i rzeczywista jasność – 800 lumenów

Strumień świetlny

1000 lm

Czas świecenia

9 h

Waga lampki

150 g

Cechy
  • Wbudowany powerbank (funkcja ładowania innych urządzeń)
  • Wodoodporność klasy IPX6
  • Bardzo wysoka jasność – 1000 lumenów
  • Długi czas pracy – nawet do 6–8 godzin w niższych trybach.

Strumień świetlny

1100 lm

Czas świecenia

50 h

Waga lampki

215 g

Cechy
  • Rzeczywista jasność 1100 lumenów z bardzo dalekim zasięgiem (165 m)
  • 6 precyzyjnych trybów świecenia + programowalny tryb użytkownika
  • Podwójna optyka i bardzo pojemny akumulator (3200 mAh)
  • Kompatybilność z oprogramowaniem SIGMA i aktualizacjami firmware
  • Montaż z systemem Quick-Release i rotacją 360°

Strumień świetlny

1100, 150 lm

Czas świecenia

50h przód/20h tył

Waga lampki

215, 38 g

Cechy
  • Automatyczne światło STOP – aktywowane przez czujnik przeciążenia/hamowania (akcelerometr).
  • Zintegrowany czujnik ruchu – automatyczne włączanie/wyłączanie przy ruszaniu i zatrzymaniu roweru
  • 1100 lumenów, zasięg światła do 165 m.
  • 6 trybów świecenia, w tym User Mode do personalizacji.
  • USB-C, do 50 godz. pracy, precyzyjny wskaźnik baterii.

Strumień świetlny

4, 60 lm

Czas świecenia

2 - 5 h

Waga lampki

15, 42 g

Cechy
  • Diodowe oświetlenie LED – energooszczędne i trwałe
  • Uniwersalny system montażu
  • Zasilanie bateryjne – bez konieczności ładowania.
  • Dobre światło pozycyjne i migające tryby

Najczęściej zadawane pytania

1. Czy światła w rowerze są obowiązkowe?

Tak, posiadanie świateł w rowerze jest konieczne, aczkolwiek obowiązek ich używania dotyczy wyłącznie określonych warunków jazdy. Wynikają one z ogólnych przepisów ruchu drogowego w Polsce.

W jakich sytuacjach rowerzysta powinien zwrócić uwagę na tę kwestię? Zapalone światła należy mieć w trakcie poruszania się od zmierzchu do świtu, w tunelach, a także przy ogólnej złej widoczności. W ostatnim przypadku chodzi o jazdę między innymi we mgle, deszczu, śniegu czy innych tego typu sytuacjach.

Co ciekawe, jednoślad nie musi mieć na stałe zamontowanych świateł. Warto jednak mieć je przy sobie, gdyby zaszła potrzeba ich  zainstalowania, wynikająca z obowiązujących przepisów.

Co składa się na wyposażenie obowiązkowe? Przynajmniej jedno światło pozycyjne barwy białej lub żółtej z przodu; światło pozycyjne barwy czerwonej z tyłu; światło odblaskowe barwy czerwonej z tyłu o kształcie innym niż trójkąt.

Tylne światło
stałe lub migające
koloru czerwonego

Dowolna liczba dodatkowych
świateł tylnych i przednich.

Stałe lub migające
przednie światło koloru
białego bądź żółtego selektywnego

Dowolna liczba dodatkowych
odblasków na kole

1

2

3

4

2. Jak zamontować lampkę rowerową?

Cały proces należy rozpocząć od znalezienia odpowiedniego miejsca na tyle lub przodzie roweru. W pierwszym przypadku najlepiej zrobić to na kierownicy. W drugim na sztycy pod siodełkiem oraz/lub błotniku, jeśli takowy na to pozwala. Warto upewnić się, iż miejsce, na które się zdecydowaliśmy, jest czyste. W innym wypadku lampka może się np. ślizgać.

Większość świateł da się zamontować na trzy sposoby. Modele wyposażone w pasek silikonowy lub gumowy wystarczy naciągnąć na kierownicę, a potem zaczepić o haczyk z drugiej strony. Zaciśnięcie go pozwoli ustabilizować lampkę.

Istnieją także egzemplarze z opaską z zaciskiem. Są one bardziej trwałe, gdyż solidne mocowanie zapewnia śrubka do wkręcenia śrubokrętem lub ręcznie. Oprócz tego można kupić lampkę z zatrzaskiem lub slid-in. Trzeba ją wsunąć w zamocowaną już bazę. W tym wypadku najlepiej podążać za instrukcją obsługi.

Co dalej? Światło przednie powinno być skierowane na drogę, a tylne prosto. Dodatkowo przed jazdą należy także upewnić się, czy nasz sprzęt działa i czy jest przymocowany na tyle mocno, by nie odpadł w trakcie jazdy, np. na nierównościach. Jeżeli oba te warunki są spełnione, można ruszać w trasę.

Mostek

Kierownica

Koszyk

Widelec

1

2

3

4

Przód roweru

Błotnik

Bagażnik

Sztyca

Widełki ramy

1

2

3

4

tył roweru

3. Ile wynosi mandat za brak świateł w rowerze?

Jak już wspominaliśmy, polskie prawo określa, iż oświetlenie w rowerze jest obowiązkowe w trzech przypadkach:

Od zmierzchu do świtu

W tunelu

W trudnych warunkach pogodowych, np. podczas opadów deszczu czy w mgle

Za brak którejkolwiek z lampek, o których mowa w pytaniu „Czy światła rowerowe są obowiązkowe” zapłacimy od 20 do nawet 500 zł kary.

To jednak nie jest jedyny przypadek, w którym można otrzymać mandat. Ten grozi rowerzyście również w sytuacji, gdy nie zdąży on włączyć oświetlenia na czas, mimo posiadania go przy swoim jednośladzie. W tym wypadku może on wynieść do 200 zł.

od 20 zł do nawet 500 zł

Za brak którejkolwiek z lampek

do 200 zł

Za brak włączonego oświetlenia na czas

4. Jakie są rodzaje oświetlenia rowerowego?

Lampki rowerowe mogą różnić się ze sobą pod wieloma względami. Za jedno z najważniejszych kryteriów, według których dzielimy je na rodzaje, należy przyjąć technologię zasilania i działania. Tę kwestię warto wziąć pod uwagę ze względu na kilka aspektów jazdy. Na jakich dystansach i jak często zamierzamy używać roweru? O jakich porach doby i roku? Gdzie chcemy jeździć? Odpowiedzi na te pytania pomogą wybrać właściwy typ oświetlenia.

Lampki LED – zdecydowanie najbardziej popularne. Świecą jasno, są energooszczędne, choć działają na bazie baterii. Ich atutem jest niewielki rozmiar i niska waga. Trzeba jednak pamiętać o tym, by zapewnić im zasilanie.

Lampki USB – to całkiem wygodne rozwiązanie, o ile jesteśmy w stanie i pamiętamy, aby regularnie je ładować. Zazwyczaj odbywa się to przez kabel typu USB lub USB-C. Tego typu urządzenia są małe i wydajne. Potrafią działać nawet do 20 godzin.

Dynamo – to system używany rzadziej, ale całkiem praktyczny. Działa na zasadzie napędzania rolki przez koło. W ten sposób wytwarza się energia zasilająca lampkę. Bardziej nowoczesne modele da się zainstalować w piaście. W takim wariancie nie potrzebujemy baterii, a oświetlenie działa zawsze w trakcie jazdy. Tego typu sprzęt bywa jednak trudny w montażu i zwiększa wagę jednośladu.

Oświetlenie indukcyjne – działa w podobny sposób, co dynamo. W praktyce magnesy zamontowane na szprycach wytwarzają energię przy każdym obrocie koła. Nie trzeba zatem martwić się o wymianę baterii czy naładowanie lampki. Powinna ona zadziałać zawsze, gdy będziemy w ruchu. Z drugiej strony instalacja oświetlenia indukcyjnego może nie być najprostsza, a sama lampka mieć ograniczoną moc.

Lampki solarne – rzadko spotykane rozwiązanie. Tego typu oświetlenie jest cenione najbardziej ze względu na ekologię. Działanie takich urządzeń uzależnione jest bowiem od warunków atmosferycznych, więc może okazać się niewystarczające. Nie naładuje się w pochmurny dzień czy po zmierzchu. Takie lampki najlepiej będą sprawdzały się w miesiącach letnich, kiedy słońce wcześniej wschodzi i później zachodzi. Jesienią czy zimą bywa to problematyczne. Ponadto z reguły cechują się słabszą mocą..

5. Jaką moc powinny mieć lampki do roweru?

Moc lampek rowerowych (i nie tylko) wyrażana jest w lumenach. Przepisy ruchu drogowego w Polsce co prawda nie określają, ile konkretnie powinno mieć oświetlenie jednośladu. Warto jednak wiedzieć, jakiej mocy potrzebujemy w zależności od warunków.

Jeśli zatem poruszamy się rowerem tylko po mieście, wystarczy przednia lampka o sile 100-300 lumenów. Jeśli jednak zależy nam na bezpiecznej jeździe poza terenem zabudowanym, lepiej wyposażyć się w model o mocy 500-800 lumenów. Do jazdy w całkowitej ciemności zaleca się jeszcze większą liczbę lm. Tylne oświetlenie natomiast może być znacznie słabsze. Wynika to z faktu, iż pełni ono inną funkcję. Nie musi bowiem rozjaśniać drogi, lecz jedynie sygnalizować innym uczestnikom ruchu, że się na niej znajdujemy. W związku z tym wystarczy 10-20 lumenów.

100 - 300 lm
przednie oświetlenie, gdy poruszamy się rowerem po mieście

500 - 800 lm
przednie oświetlenie, gdy poruszamy się rowerem poza terenem zabudowanym

> 800 lm
przednie oświetlenie, gdy poruszamy się rowerem w całkowitej ciemności

10 - 20 lm
tylne oświetlenie, nie musi rozjaśniać drogi; sygnalizuje naszą obecność

W kontekście oświetlenia w rowerze warto pamiętać, iż moc nie jest jedynym kryterium godnym uwagi. Większa siła nie oznacza lepszej jakości strumienia. Pod tym względem ważna jest też jakość soczewki, kąt i barwa światła. Czasem więc lepsza będzie lampka o mniejszej sile z dobrą optyką, niż ta o dużej mocy, która będzie oślepiała innych uczestników ruchu drogowego. Dodatkowo na długie trasy warto wyposażyć się w sprzęt o kilku trybach świecenia.

6. Jaka lampka rowerowa będzie najlepsza na przód, a jaka na tył?

Chcąc zadbać o właściwe oświetlenie dla naszego roweru musimy wziąć pod uwagę fakt, iż lampki na przód pełnią nieco inną rolę od tych na tył. W pierwszym przypadku powinny mieć barwę białą lub żółtawą, (świecące ciągle lub migające). Najlepiej, aby miały skupiony strumień, dzięki czemu unikniemy efektu oślepiania innych uczestników ruchu. W tym kontekście trzeba zadbać o montaż pod odpowiednim kątem.

Moc takiej lampki powinna wynosić od 100 do nawet 1000 lumenów – w zależności od tego, gdzie zamierzamy korzystać z jednośladu. W mieście wystarczy mniejsza siła światła, w terenie niezabudowanym wskazane jest zastosowanie bardziej wyrazistego modelu. Jej zasięg powinien wynosić od 10 do 50 metrów.

Oświetlenie tylne natomiast służy raczej do zasygnalizowania samej naszej obecności na trasie. Zgodnie z przepisami musi być ono w kolorze czerwonym. Może mieć też bardziej rozproszony strumień niż przednie. Lampka na tył nie może być jednak za mocna (10-100 lumenów), aby nie oślepiać innych uczestników ruchu. Minimalna widoczność wynosi 150 metrów. Oprócz tego trzeba zadbać o czerwone światło odblaskowe w kształcie innym niż trójkąt.

7. Jak działa dynamo w rowerze?

W pewnym momencie wydawało się, prądnice rowerowe odejdą w zapomnienie. Rowerzyści zaczęli jednak poszukiwać alternatywnych metod zasilania oświetlenia, więc dynamo wróciło do łask. Tego typu technologia jest ceniona przez użytkowników, ponieważ jego praca nie wpływa inwazyjnie na działanie całego roweru.

Jak działa dynamo? Nie jest to skomplikowane. W całym procesie kluczowy jest ruch koła. Gdy się ono obraca, jednocześnie napędza dynamo. W ten sposób porusza się również magnes w środku. W efekcie wytwarza się pole magnetyczne, które indukuje prąd w cewce. Miedziane zwoje przetwarzają energię mechaniczną na elektryczną, a ta dostarczana jest do lampki.

Cewka

Magnes trwały

Kółko napędzające
obracane przez koło roweru

Wałek

Miedziane zwoje

1

2

3

4

5

JAK DZIAŁA DYNAMO?

Co istotne, możemy wyróżnić trzy typy dynama:

  • Butelkowe zakłada ocieranie się rolki o bok koła, które obraca magnes.
  • Montowane w piaście z kolei bazuje właśnie na pracy tego elementu roweru..
  • Indukcyjne natomiast funkcjonuje w oparciu o magnesy na szprycach, które wytwarzają prąd w cewkach na ramie.

8. Jakie są aktualne przepisy ruchu drogowego dla rowerzystów?

Najważniejsze przepisy rowerowe można podzielić na kilka kategorii.

Obowiązkowe wyposażenie roweru:

  • Światło przednie: białe lub żółte, może być migające, widoczne z co najmniej 150 metrów,
  • Światło tylne: czerwone pozycyjne oraz odblaskowe w kształcie innym niż trójkąt,
  • Hamulce: co najmniej jeden sprawny (przedni lub tylny),
  • Dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku.

Oświetlenie i odblaski:

  • Włączone od zmierzchu do świtu,
  • Włączone w trudnych warunkach atmosferycznych, na przykład w trakcie opadów deszczu, śniegu czy mgły,
  • Włączone w tunelach.

Jazda po chodniku:

  • Dorośli rowerzyści mogą poruszać się po chodniku, jeśli jego szerokość wynosi co najmniej 200 centymetrów i nie ma obok drogi wyznaczonej specjalnie dla jednośladów.
  • Wyjątkiem od powyższego jest sytuacja, gdy warunki pogodowe zagrażają bezpieczeństwu rowerzysty na jezdni – na przykład bardzo silny wiatr, ulewa czy śnieżyca). W takim przypadku należy jednak zachować prędkość zbliżona do tempa ruchu pieszych.
  • Dzieci do 10. roku życia mogą jeździć po chodniku bez ograniczeń, będąc pod opieką osoby dorosłej,
  • Dzieci i młodzież w wieku od 10 do 18 lat mogą samodzielnie poruszać się rowerami po drogach, o ile posiadają kartę rowerową.

Poruszanie się po drogach:

  • Kierujący rowerem jest zobligowany do poruszania się drogą wyznaczoną dla rowerów lub pasem ruchu w kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić,
  • W przypadku ścieżek łączonych z chodnikiem rowerzysta jest zobowiązany do zachowania szczególnej ostrożności i ustępowania miejsca pieszym,
  • Rowerzysta powinien poruszać się możliwie jak najbliżej prawej krawędzi jezdni,
  • Zabroniona jest jazda bez trzymania kierownicy co najmniej jedną ręką oraz nóg na pedałach,
  • Dozwolona jest jazda rowerzystów obok siebie, o ile nie utrudnia to ruchu i nie stwarza zagrożenia dla innych uczestników,
  • Rowerzysta może wyprzedzać wolno jadące pojazdy także z ich prawej strony,
  • Rowerzysta ma pierwszeństwo na przejeździe rowerowym, jeśli już na nim jest lub się do niego zbliża,
  • W trakcie jazdy rowerem zabronione jest jednoczesne korzystanie z telefonu wymagającego trzymania słuchawki lub smartfona w ręku.

Jazda pod wpływem alkoholu:

  • W przypadku jazdy po spożyciu alkoholu (od 0,2 do 0,5 promila) rowerzysta może otrzymać mandat w wysokości do 1000 zł,
  • W przypadku jazdy w stanie nietrzeźwości (powyżej 0,5 promila) rowerzysta może otrzymać mandat w wysokości do 2500 zł. Musi też liczyć się z innymi ewentualnymi konsekwencjami prawnymi – na przykład zakazem prowadzenia pojazdów lub karą aresztu.
  • Włączone w tunelach.

Co ciekawe, w Polsce nie ma obowiązku jazdy na rowerze w kasku. Eksperci zalecają jednak noszenie go ze względów bezpieczeństwa. Takie akcesorium skutecznie chroni głowę przed urazami w przypadku kolizji.

9. Jakie są najlepsze lampki rowerowe? Które wybrać?

Jakie oświetlenie wybrać? Lampka rowerowa, która będzie najbardziej przydatna na trasie, powinna cechować się wszechstronnością oraz wytrzymałością. Na co zatem zwrócić uwagę? Dobre oświetlenie musi gwarantować dobrą widoczność na drodze i zapewniać bezpieczne przebywanie na trasie w każdych warunkach pogodowych i po zmroku. W związku z tym warto sprawdzić widoczność na drodze z różnych kątów patrzenia. Najlepsze modele są wyposażone w regulację trybów świecenia. Odporność na wodę czy wilgoć i szczelność obudowy zapewniają długą żywotność urządzenia.

Użytkownicy często zwracają uwagę również na łatwość w montowaniu sprzętu na jednośladzie. Jeśli nie potrzeba dodatkowych narzędzi lub specjalistycznej wiedzy, a jednocześnie da się zainstalować oświetlenie w sposób stabilny, to tym lepiej. Solidne mocowanie zapobiegnie odpadaniu lub przesuwaniu się lampki w trakcie jazdy po nierównych nawierzchniach.

W zależności od dostępnego budżetu dobrym pomysłem może być rozważenie modeli z funkcjami dodatkowymi. Wśród nich wyróżniamy automatyczne włączniki lub czujniki zmierzchu, możliwość regulacji jasności i sposobu świecenia, tryb oszczędzania energii i wskaźnik poziomu baterii. Sprawdź nasz ranking lampek rowerowych i wybierz najlepsza dla siebie.

Bestsellery

Strumień świetlny

35 lm

Czas świecenia

5 - 12 h

Waga lampki

90 g

Cechy
  • Klasa wodoodporności IPX4 w niskim budżecie
  • Wbudowany akumulator z ładowaniem USB w bardzo niskiej cenie
  • Certyfikat StVZO – legalna i bezpieczna na drogi publiczne- Bardzo homogeniczna wiązka światła

Strumień świetlny

800 lm

Czas świecenia

25 h

Waga lampki

130 g

Cechy
  • Inteligentne dopasowanie jasności (Auto Brightness)
  • Wodoodporność klasy IPX7
  • Wiele trybów świecenia zoptymalizowanych pod użytkownika
  • Integracja z komputerem Garmin – pełna kontrola z kierownicy
  • Bardzo mocna i rzeczywista jasność – 800 lumenów

Strumień świetlny

1000 lm

Czas świecenia

9 h

Waga lampki

150 g

Cechy
  • Wbudowany powerbank (funkcja ładowania innych urządzeń)
  • Wodoodporność klasy IPX6
  • Bardzo wysoka jasność – 1000 lumenów
  • Długi czas pracy – nawet do 6–8 godzin w niższych trybach.

Strumień świetlny

1100 lm

Czas świecenia

50 h

Waga lampki

215 g

Cechy
  • Rzeczywista jasność 1100 lumenów z bardzo dalekim zasięgiem (165 m)
  • 6 precyzyjnych trybów świecenia + programowalny tryb użytkownika
  • Podwójna optyka i bardzo pojemny akumulator (3200 mAh)
  • Kompatybilność z oprogramowaniem SIGMA i aktualizacjami firmware
  • Montaż z systemem Quick-Release i rotacją 360°

Strumień świetlny

1100, 150 lm

Czas świecenia

50h przód/20h tył

Waga lampki

215, 38 g

Cechy
  • Automatyczne światło STOP – aktywowane przez czujnik przeciążenia/hamowania (akcelerometr).
  • Zintegrowany czujnik ruchu – automatyczne włączanie/wyłączanie przy ruszaniu i zatrzymaniu roweru
  • 1100 lumenów, zasięg światła do 165 m.
  • 6 trybów świecenia, w tym User Mode do personalizacji.
  • USB-C, do 50 godz. pracy, precyzyjny wskaźnik baterii.

Strumień świetlny

4, 60 lm

Czas świecenia

2 - 5 h

Waga lampki

15, 42 g

Cechy
  • Diodowe oświetlenie LED – energooszczędne i trwałe
  • Uniwersalny system montażu
  • Zasilanie bateryjne – bez konieczności ładowania.
  • Dobre światło pozycyjne i migające tryby

10. Jak sprawdzić, czy oświetlenie rowerowe działa poprawnie?

Upewnij się, że lampki są włączone

Sprawdź czy źródło zasilania działa poprawnie

Wymień lub naładuj baterie

Obserwuj zachowanie lampek w ruchu

Sprawdź zasięg oświetlenia

Ustaw kierunek oświetlenia

Aby sprawdzić poprawność działania lampek w rowerze, należy zacząć od upewnienia się, czy zostały włączone. W przypadku dynama trzeba poruszyć kołem. Następnie warto zorientować się, czy źródło zasilania funkcjonuje normalnie. Jeśli oświetlenie jest słabe lub migocze, to znak, iż bateria jest do wymiany lub trzeba podłączyć urządzenie do ładowania. Taki sam efekt w dynamie spowoduje przerwany obwód. Dobrym pomysłem jest również sprawdzenie, czy kable w urządzeniu są dobrze podłączone i czy na stykach nie ma korozji.

Oprócz tego warto obserwować zachowanie lampek w ruchu. Sygnałem ostrzegawczym będzie na przykład to, iż gasną na wybojach. Ponadto trzeba sprawdzić, czy zasięg jest odpowiedni – minimum to 10 metrów. Z drugiej strony należy się upewnić, że oświetlenie nie oślepia innych uczestników ruchu i jest skierowane w odpowiednią stronę – czyli na jezdnię, w przypadku lampki przedniej.

11. Jakie światła rowerowe sprawdzą się w deszczu?

Aby mieć pewność, iż nasze lampki rowerowe poradzą sobie w trudnych warunkach atmosferycznych, szczególnie w deszczu, trzeba zwrócić uwagę na kilka kwestii.

Wodoodporność
Standardy: IPX4, IPX6 lub IPX7

Zamknięta obudowa
Zapobiegnie dostawaniu się opadów

Solidne mocowanie
Niepodatne na silny wiatr lub przemieszczanie się po nierównościach

Duża moc
Światło przednie: 300-1000 lm Światło tylnie: 100-300 lm

Ważna jest przede wszystkim wodoodporność. Minimalny standard to IPX4, który oznacza niewrażliwość na zachlapania. Najlepiej jednak postawić na IPX6 czy IPX7 – takie modele poradzą sobie nawet z bardziej intensywną stycznością z wodą. W tym kontekście liczy się również zamknięta obudowa. Zapobiegnie ona dostawaniu się opadów do środka urządzenia. Lampki do ładowania przez USB powinny mieć zatem zasłaniane porty.

Atutem dobrego oświetlenia rowerowego jest również solidne mocowanie. Chodzi o to, by nie było ono podatne na przykład na silny wiatr. Stabilność będzie liczyła się również w przypadku przemieszczania się po nierównościach. Ponadto warto postawić na modele lampek o dużej mocy, których promień nie rozproszy się w deszczu. Dla światła przedniego będzie to zakres od 300 do nawet 1000 lumenów. W przypadku tyłu 100-300 lm.







sgdata:2025-07-16 | 08:35:43
12-06-2025-50_11-27

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756